Chişinău, 20 oct. /MOLDPRES/. Evidența profesiilor juridice se va face într-un Registru electronic de stat. Subiectul a fost discutat ieri în cadrul unei ședințe de lucru la Ministerul Justiției (MJ), comunică MOLDPRES.
În cadrul ședinței s-a discutat despre procesul de aprobare, dezvoltare și implementare a registrului, responsabilitățile părților implicate și agenda de implementare a acestuia. Prezentă la discuții, secretara de stat a Ministerului Justiției, Veronica Mihailov-Moraru, a menționat că dezvoltarea unui Registru electronic este una din prioritățile ministerului pe dimensiunea digitală, iar implementarea acestuia va permite o evidență mai bună a activității profesioniștilor din justiție și va exclude factorul erorii umane.
Astfel, s-a propus ca registrul să fie un sistem informațional integrat al sistemului de justiție, iar notarii, avocații, mediatorii, executorii judecătorești, administratorii autorizați, traducătorii, experții judiciari și alți actori care contribuie la înfăptuirea justiției vor asigura fluxul de informații cu privire la activitatea/atribuțiile lor profesionale. Acest lucru va permite sistematizarea proceselor operaționale și asigurarea principiilor transparenței și continuității informațiilor.
Dezvoltarea și crearea versiunii electronice a Registrului de Stat a Profesiilor Juridice este finanțată de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID), în parteneriat cu BERD.