Aproximativ 135.000 de comercianți mici și mijlocii ar putea accepta plăți cu cardul imediat prin programul ePOSibil

Aproximativ 135.000 de comercianți mici și mijlocii, cu o cifră de afaceri cumulată de peste 175 de miliarde de lei anual, ar putea accepta plăți cu cardul imediat și se pot înscrie în programul ePOSibil, a declarat, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
”Din peste un milion de companii din România care ar putea adopta plățile digitale, aproximativ 135.000 de comercianți mici și mijlocii, cu o cifră de afaceri cumulată de peste 175 de miliarde de lei anual, ar putea accepta plăți cu cardul imediat și se pot înscrie în programul ePOSibil. Categoriile cu cea mai mare nevoie de implementare a plăților digitale includ magazinele alimentare mici, service-urile auto, frizeriile și saloanele de înfrumusețare, firmele de transport și restaurantele sau barurile – sectoare cu orientare către servicii, în care sub 33% din totalul companiilor acceptă plata cu cardul. Aceste date evidențiază un potențial semnificativ de extindere a plăților digitale în sectoare-cheie ale economiei, cu impact direct asupra reducerii economiei informale și creșterii incluziunii financiare”, a declarat Elena Ungureanu.
Conform unui comunicat de presă al companiei, Visa lansează în România programul ePOSibil – o inițiativă dedicată digitalizării și extinderii acceptării plăților electronice în rândul afacerilor mici și mijlocii. Derulat pe o perioadă de trei ani, programul este implementat alături de băncile partenere, împreună cu IMM România, cât și cu furnizori din zona digitalizării afacerii – Gomag, ContentSpeed – și are ca obiectiv sprijinirea comercianților în adoptarea soluțiilor moderne de plată pentru a-și consolida și dezvolta activitatea.
Reprezentanții Visa susțin că lansarea unui program național pentru digitalizarea afacerilor și accelerarea plăților electronice este necesară în contextul în care infrastructura de terminale de plată rămâne insuficientă. Conform unui studiu realizat de firma de consultanță Kearney, România rămâne sub media europeană în ceea ce privește numărul terminalelor POS active – cu doar 22 la 1.000 de locuitori, comparativ cu 39 la nivelul Uniunii Europene.
Această realitate contrastează cu apetitul ridicat al românilor pentru metode moderne de plată. Doi din trei români preferă să plătească la POS în magazinele fizice, iar trei din patru aleg această metodă pentru cumpărăturile online. 76% dintre cumpărători ar vrea să își poată alege metoda de plată, iar 24% renunță să mai cumpere din magazinele care nu acceptă plata cu cardul. Extinderea rețelei de plăți digitale răspunde, astfel, unei nevoi reale din piață și îi ajută pe comercianți să își dezvolte afacerea. Studiile Visa au arătat că 42% dintre antreprenorii români au înregistrat o creștere a vânzărilor cu 11% după introducerea plății cu cardul.
”Într-o economie modernă, digitalizarea și plățile electronice nu mai reprezintă un factor de diferențiere, ci o componentă fundamentală a competitivității. Programul ePOSibil facilitează tranziția către un mediu de afaceri mai eficient și mai transparent, oferind IMM-urilor din România acces la infrastructura și suportul necesar pentru integrarea soluțiilor digitale esențiale. Considerăm că extinderea rețelei de plăți digitale va stimula creșterea vânzărilor, va facilita accesul la o bază mai largă de clienți și va reduce birocrația. Ne bucurăm să fim parte din acest demers care sprijină construirea unei economii moderne, conectate la tehnologie”, a declarat Florin Jianu, președinte de onoare IMM România.
Conform datelor obținute de Visa, regiunile cu cel mai mare potențial de extindere a plăților digitale sunt nord-estul țării, sudul Munteniei și sud-vestul Olteniei, unde rețeaua de POS-uri active numără între 8 și 20 de terminale la mia de locuitori, dar concentrarea de afaceri eligibile este ridicată.
În programul ePOSibil se pot înscrie toți comercianții din România care nu au acceptat plăți cu cardul în ultimele 12 luni, inclusiv magazinele online.
Visa a implementat proiecte similare în alte 6 țări din Europa Centrală și de Est, contribuind la creșterea gradului de acceptare a plăților digitale, cu beneficii pentru afaceri, consumatori și economia națională.
Visa este o companie activă în domeniul plăților digitale, facilitând tranzacții de plată între consumatori, comercianți, instituții financiare și entități guvernamentale din peste 200 de țări și teritorii. AGERPRES