Nouă dintre cei mai importanți tour operatori din capitala Italiei au participat la începutul acestei săptămâni la un info trip inițiat de Aeroportul Internațional Iași, care a cooptat în această acțiune principalii “actori” din industria turismului local (agenții de turism și informare turistică, hoteluri, restaurante, muzee, ghizi turistici etc). Principalul partener în organizarea info trip-ului a fost Blue Air, prima companie parteneră care a răspuns prompt aceastei inițiative. Programul turistic a fost oferit de Agenția Travis Tourism, care a însoțit delegația italiană pe toată durata vizitei. Membrii delegaţiei oaspete au participat la o sesiune de networking cu agenții de turism locale. Printre acestea s-au numărat Rolandia, Paralela 45, Hello Bucovina, Centrul de Informare Turistică, Centrul de Pelerinaj din Iași, Prisma Tour, Christian Tour, Travel 4 You, Marion Turism. Italienii s-au arătat interesați de colaborări cu firme similare din Iași, în vederea încheierii unor parteneriate turistice și realizărea unor pachete atractive de city-break în orașul nostru. În ultima zi, delegația italiană s-a oprit și la Aeroportul Iași, obiectiv extrem de important în relansarea turismului local. “Ne bucurăm că am reușit să facem un prim pas în acest demers, scopul fiind dezvoltarea turismului în Iași, pentru că și turismul joacă un rol esențial în dezvoltarea economică a zonei în care locuim. Discuțiile pe care le-am avut cu principalii actori din domeniul turismului au avut rezultate imediate și creează oportunitatea organizării unor noi acțiuni de acest gen, motiv pentru care țin să le mulțumesc tuturor partenerilor pentru implicare. Este, totodată, un exemplu în plus că astfel de colaborări oferă perspective reale pentru promovarea turismului. Depinde de noi să depunem toate eforturile, să ne implicăm cu adevărat, pentru ca Iașul să devină cât mai cunoscut peste hotare. Prin rutele directe existente la Aeroportul Iași, locuitorii acestei regiuni au posibilitatea de a călători mai facil spre destinații internaționale, însă este absolut necesar să găsim soluții viabile pentru a aduce cât mai mulți turiști străini în această zonă. Avem potențial turistic și resurse pentru ca Iașul să apară pe lista orașelor ce merită să fie vizitate. Dorim să ne implicăm activ în promovarea turistică a orașului Iași, printr-o paletă complexă de acțiuni (fam/info trip-uri, acțiuni de marketing online și în social media), menite să sporească notorietatea acestei destinații, fapt ce va conduce în mod natural și la un trend crescător al traficului de pasageri pe aeroportul nostru”, a spus Cătălin Bulgariu, Director General al Aeroportului Internațional Iași, la finalul întâlnirii cu membrii delegaţiei italiene. Pe parcursul vizitei efectuate în oraşul nostru, participanții la info trip au vizitat Consiliul Județean și Primăria Municipiului Iași. În cadrul întrevederilor pe care le-au avut cu oficialitățile locale, oaspeţii au purtat discuţii pe tema identificării celor mai mai eficiente căi de promovare a orașului. La întâlniri a fost prezent și Consulul Onorific al Republicii Italiene la Iași, Erico Novella, un susținător constant al acțiunilor ce au ca obiectiv dezvoltarea orașului nostru. De asemenea, în cadrul şederii la Iaşi, membrii delegaţiei italiene au vizitat principalele obiective turistice din oraș, respectiv Parcul Copou, Muzeul Universității, Universitatea „Al. I. Cuza”, Catedrala Mitropolitană, Teatrul Național şi Palatul Culturii. În program au fost incluse și vizite la Castelul Miclăușeni și Mănăstirea Agapia, cu sprijinul Centrului de Pelerinaj din Iași. Membrii delegaţiei străine au fost cazaţi la Hotelul Pleiada, pe parcursul vizitei la Iaşi, aceştia fiind oaspeţii şi altor unități hoteliere din oraș – Hotel Unirea, Hotel Internațional, Hotel Moldova și Hotel Ramada. Astfel, aceştia au aflat ce servicii de cazare le sunt oferite turiștilor și ce posibilități de petrecere a timpului liber există în prezent, pentru a convinge și alți italieni să aleagă Iașul ca destinație turistică. (Edmond Macri)