Reprezentanţii Asociaţiei Împreună pentru A8 anunţă că vor cere Ministerului Transporturilor să facă public contractul de revizuire a studiului de fezabilitate (SF) pentru segmentul Tg Mureș-Ditrău-Tg. Neamţ (210 km), parte din Autostrada Unirii (Tg Mureș-Ungheni), semnat la începutul lunii mai, la Iaşi, în prezenţa ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, și a reprezentanului firmei Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A., firma câştigătoare a licitaţiei organizată de Ministerul Transporturilor. „Vom cere pe cale oficială Ministerului Transporturilor să facă public acest contract, întrucât, din câte am înţeles noi, valoarea acestuia este de 17,58 milioane de lei, fără TVA, respectiv jumătate din suma estimată iniţial”, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Cătălin Urtoi, vicepreşedintele Asociaţiei Împreună pentru A8. Potrivit contractului semnat pe data de 8 mai, la Iaşi, durata de execuţie a studiului de fezabilitate pentru tronsonul Tg. Mureş-Ditrău-Tg. Neamţ este de 14 luni. În ceea ce priveşte procedura de selecție a ofertanților pentru proiectarea și execuția tronsonului Tg Neamț –Iași, aceasta urmează să fie încărcată pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice – n.r.) până pe data de 30 iunie, a promis ministrul Răzvan Cuc, tot până la aceeaşi dată urmând să fie lansate proiectarea și execuția lucrărilor pentru tronsonul Iași – Ungheni (podul peste Prut). Reprezentanţii Asociaţiei Împreună pentru A8 sunt însă nemulţumiţi că lucrările pe tronsonul Iaşi – Tg. Neamţ urmează să fie realizate prin parteneriat public privat (PPP) şi nu prin finanţare de la Uniunea Europeană. „Aşteptăm investitorii promişi de Guvern pentru cei 68 de kilometri ai tronsonului Iaşi – Tg- Neamţ. Potrivit Ministerului Transporturilor, aceştia urmează să fie anunţaţi pe 3 iulie, în urma licitaţiei de pe SEAP”, a afirmat Cătălin Urtoi, care a precizat că pentru realizarea acestui tronson, statul român va contribui cu numai 150 de milioane de lei, respectiv cu numnai 15% din suma totală în valoare de 1,2 miliarde de lei, restul urmând să fie acoperit de către investitorul privat. Cătălin Urtoi şi-a exprimat nemuţumirirea că, prin aprobarea PPP în detrimentul finanţării europene nerambursabile a lucrărilor la tronsonul Iaşi – Tg. Neamţ, costurile pentru exploatarea autostrăzii care va lega Moldova de Ardeal vor creşte semnificativ. (E.M.)