Se caută voluntari pentru copiii din centrele de plasament

Copiii din centrele de plasament au nevoie de oameni calzi care să îi asculte, să îi învețe și să îi încurajeze permanent. Ei nu au familia aproape, iar personalul din aceste instituţii este insuficient pentru a acoperi nevoile copiilor. Programul educațional „Ajungem MARI” caută voluntari pentru 2.200 de copii din București și 24 de județe din ţară, care să dedice copiilor trei ore pe săptămână în următorul an școlar. „Voluntariatul la Ajungem Mari este una dintre cele mai frumoase experiențe. M-a ajutat să devin un om mai bun, să descopăr suflete pure și să dăruiesc cunoștințe, inspirație și iubire acolo unde lipsesc cel mai mult. Am învățat de la copii și de la colegii voluntari că fiecare gest contează și contribuie la viitorul lor”, afirmă Mariana, voluntar „Ajungem MARI”.  “Sunt aici pentru ei să îi ascult și să îi încurajez, să îi învăț cum să se poarte în lume. Pentru mine, cea mai mare satisfacție ar fi să mă cheme peste ani la nunta lor și să îmi spună că sunt bine și fericiți”, spune, la rândul său, Cetin, un alt voluntar „Ajungem MARI”. Copiii învață mai ușor de la voluntarii pe care îi apreciază și respectă și sunt încântați să se simtă, la rândul lor, apreciați și respectați. Voluntarii merg săptămânal în centre și îi ajută pe copii să scrie și să socotească, să recupereze informațiile pe care nu le-au înțeles la școală, să fie mai atenți și mai răbdători, să își controleze emoțiile. Ei devin pentru copii prieteni și modele de viață.  “Important e să vii cu inima deschisă, să îi cunoști și să îi accepți pe copii așa cum sunt. Abia după ce se creează o relație, voluntarii își pot seta obiective de învățare. Sunt copii sensibili și minunați, cu răni mari în suflet, iar după toate experiențele triste prin care au trecut, ei își doresc în primul rând acceptare și prietenie”, declară Iarina Taban, fondatoarea programului. Programul educațional „Ajungem MARI” sprijină copiii pe termen lung, iar cu unii copii se lucrează chiar de cinci ani, de la începutul programului. Schimbările se fac cu pași mici și perseverență. De aceea, este nevoie de mai mulți voluntari care să se implice în fiecare comunitate. Vin mereu în centre alți copii care au trecut prin experiențe greu de suportat. Centrele se închid și copiii sunt mutați în căsuțe sau apartamente de tip familial, iar voluntarii zâmbitori îi urmează, reprezentând un element de stabilitate în viețile lor. „Voluntarii participă la un training inițial și sunt repartizați la centre în funcție de abilitățile lor, nevoile copiilor, distanța față de centru și de programul lor (în timpul săptămânii sau în weekend). Ei vor merge timp de opt luni în echipe de doi sau trei voluntari la grupe de 3-6 copii pentru ședințe de recuperare sau pregătire școlară, ateliere de cunoștințe generale și ateliere creative. Vârsta minima pentru voluntariat este de 16 ani”, anunţă iniţiatorii proiectului. Programul se desfasoară în București și 24 de judete – Arad, Argeş, Bacău, Brăila, Bihor, Botoşani, Braşov, Buzău, Constanţa, Cluj, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Gorj, Hunedoara, Iaşi, Ilfov, Mureş, Neamţ, Prahova, Sibiu, Suceava, Timiş şi Vrancea. Termenul limită pentru înscriere este 20 august 2019. Înscrierea se face prin completarea unui formular online pe website-ul www.ajungemmari.ro, la secțiunea Devino Voluntar, acolo unde se găsesc și toate detaliile despre program. „Ajungem MARI” este principalul program al Asociației Lindenfeld – o organizație non-guvernamentală ce are că obiectiv facilitarea accesului grupurilor vulnerabile la domenii cheie ale societăţii – care susține educația a peste 2.200 de copii din centrele de plasament și mediile defavorizate din București și 24 de județe din ţară, prin mai multe proiecte, cel mai important fiind cel de pregătire şcolară într-un mod interactiv alături de peste 1.600 de voluntari. Alte proiecte ale asociaţiei includ cursuri vocaționale, ieșiri recreative și educative, excursii, tabere, educație financiară, antreprenporială şi pentru sănătate, consiliere vocaţională și vizite de orientare profesională, toate cu rolul de a le da copiilor încredere în ei și a le forma abilităţi pentru a deveni adulți responsabili și independenți. (E.M.)