În cadrul ședinței Cabinetului de miniștri de vineri, 30 august, a fost aprobat Planul de acţiuni al Guvernului pentru perioada iunie 2019-iunie 2020, pentru un an de activitate, a relatat pentru MOLDPRES Direcţia comunicare și protocol a executivului.
Documentul indică acţiunile specifice care urmează a fi întreprinse în vederea realizării obiectivelor din Programul de activitate al Guvernului, din Planul de Acțiuni privind implementarea Acordului de Asociere, Memorandumul Suplimentar privind Politicile Economice și Financiare.
„Cel mai important lucru este să implementăm aceste măsuri, să ne axăm pe priorități, să facem lucrurile la modul cel mai serios”, a spus premierul Maia Sandu, care a apreciat, în context, că în serviciul public sunt angajați care își fac activitatea cu dedicație, cu profesionalism și în interesul cetățenilor. În același timp, premierul a precizat că nu vor mai fi tolerați funcționarii publici care lucrează în interesul altor persoane, și nu în interes public. „Noi o să evaluăm, o să angajăm, o să promovăm oamenii în funcție de performanțe și nu de culoarea politică. În același timp, trebuie să le spunem tuturor că nu o să tolerăm să plătim din bani publici funcționari care sabotează activitatea Guvernului, care au o atitudine neserioasă, nu sunt profesioniști și lucrează pentru altcineva decât pentru cetățeni. Vă rog să luați în serios procesul de evaluare a funcționarilor publici, așa încât oamenii care merită să rămână în continuare, să fie promovați, iar oamenii care nu merită să fie alungați din sistem. Noi suntem aici ca să îmbunătățim calitatea vieții cetățeanului și vreau ca toată lumea să țină cont de acest lucru”, a accentuat Prim-ministrul.
De asemenea, astăzi a fost votat un proiect care prevede că persoanele ce au ocupat funcția de Președinte al țării nu vor mai fi asigurate de către stat cu birou și asistent personal pentru o perioadă de 4 ani de la încheierea mandatului, așa cum prevede în prezent legea adoptată în 2016. Proiectul de lege are drept scop eficientizarea cheltuielilor publice și îmbunătățirea echității sociale.
Documentul mai stabilește că foștii Președinți ai țării vor beneficia de automobil de serviciu numai la solicitare. Potrivit estimărilor, datorită acestor modificări introduse la Legea privind asigurarea activității Președintelui Republicii Moldova, va fi economisit anual circa jumătate de milion de lei din bugetul de stat. Proiectul de lege urmează să fie transmis Parlamentului spre examinare și aprobare.
Tot astăzi, Executivul a decis ratificarea a două Amendamente prin schimb de scrisori, în vederea realizării Proiectului de modernizare a administrării fiscale (TAMP):
1. Amendamentul la Acordul de finanțare dintre Republica Moldova și Asociația Internațională pentru Dezvoltare;
2. Amendamentul la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Aceste două acorduri, cu o valoare totală de circa 20 de milioane de dolari, au fost semnate la 28 iunie 2016 și reprezintă tratate de nivel interstatal, care sprijină programul de reformă al Guvernului Republicii Moldova prin finanțarea Programului de modernizare a administrării fiscale.
În vederea eficientizării implementării proiectului, semnarea Amendamentelor introduce o nouă abordare, precum finanțarea bazată pe rezultate, în valoare de 3 milioane de dolari (alocate din bugetul total al proiectului), pe care Republica Moldova le va primi odată ce Ministerul Finanțelor și Serviciul Fiscal de Stat vor realiza o serie de indicatori ce țin de politica și administrarea fiscală.
În cadrul ședinței, Cabinetul de miniștri a mai aprobat reorganizarea prin fuziune/absorbție de către Instituţia publică „Serviciul Tehnologia Informaţiei şi Securitate Cibernetică” a Întreprinderii de stat „MoldData”. Proiectul are ca scop consolidarea centrelor de date în sectorul public şi de raţionalizare a administrării sistemelor informaţionale de stat şi anume îmbunătăţirea calităţii serviciilor IT prestate autorităţilor publice.