Vineri, 6 decembrie, ora 12.30, în Sala BP Hasdeu a Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu” (Strada Păcurari 4, Iași), va avea loc lansarea volumului Neurodidactica învățării și psihologia cognitivă. Ipoteze. Conexiuni. Mecanisme, apărut de curînd în colecția „Collegium. Științele educației” a Editurii Polirom, disponibil și în ediție digitală.
Vor vorbi, alături de autor:
Prof. univ. dr. Carmen Mihaela Creţu
Prof. univ. emerit dr. Laurenţiu Şoitu
Evenimentul are loc în cadrul Simpozionului „Paradigma conștiinței”, desfășurat începînd cu ora 9.00 (Sala BP Hasdeu, BCU), organizat de Institutul de Cercetări Economice şi Sociale „Gh. Zane”, Academia Rommână, Filiala Iaşi.
„Mentalul uman este abordat în lucrarea de față din perspectiva introducerii unor noi paradigme în neurodidactica învățării, pornind de la rezultatele unor cercetări din neuropsihologie, neurobiologie, neuroștiințele cognitive și didactica funcțională. Prezentăm cititorului elemente de igienă și ecologie a minții implicate în învățare, asimetria relativă a funcțiilor emisferelor cerebrale, rolul neuronilor-oglindă în învățarea prin imitație, învățarea motrică prin scheme performante etc. Pe scurt, vom înțelege mai bine esența expresiei brain based learning. Lucrarea este utilă cadrelor didactice, elevilor, specialiștilor și tuturor celor interesați de reforme inovative în educație, învățămînt și formare.” (Ioan Neacșu)
Din cuprins:
Culorile, ingrediente pentru o neuroterapie naturală • Cunoașterea personalității subiecților și relevanța mediilor de învățare • Mecanisme funcționale în învățare. Abordări tradiționale și nontradiționale • Diferențierea calității învățării prin metodologii didactice interactive • Fenomenologii negative în psihismul uman: nevoia de reconstrucție
Ioan Neacşu (n. 1945), prof. univ. dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti. Predă cursuri de psihologia educaţiei, metode şi tehnici de învăţare, psihopedagogia creativităţii, teorii şi practici ale învăţării la adulţi, managementul proiectelor de cercetare. Stagii de formare şi perfecţionare în SUA (Harvard), Israel, Marea Britanie, Austria, la UNESCO şi Banca Mondială. Doctor Honoris Causa al Universităţii „Ovidius”, Constanţa, membru asociat al Academiei Oamenilor de Ştiinţă, România, membru corespondent al Academiei Americano‑Române de Arte şi Ştiinţe. Autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi peste 150 de studii şi articole ştiinţifice, în reviste de specialitate din ţară şi din străinătate. Dintre cele mai recente volume publicate la Polirom menţionăm: Educaţia la Centenar (coord. în colab., 2018), Psihologia educaţiei (coord., 2018) şi Metode şi tehnici de învăţare eficientă (2015).