În organizarea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Iaşi, vineri, 6 decembrie, începând cu ora 10.00, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare “Mihai Eminescu” va avea loc premierea unităților de învățământ preuniversitar, câștigătoare în cadrul proiectului „Școala pentru valori autentice” – ediția a II-a, anul școlar 2018 -2019. Proiectul “Școala pentru valori autentice” este o inițiativă inedită la nivel județean și național: „A-i pregăti pe copii pentru viață nu înseamnă doar a le forma în școală competențe de ordin cognitiv, ci și a le dezvolta comportamente pozitive de interacțiune cu ceilalți, adulți sau copii, a-i învăța să respecte mediul în care trăiesc, a fi empatici și solidari cu ceilalți semeni aflați în dificultate, a-i dezvolta în spiritul valorilor autentice, poate prea puțin valorizate de actuala curriculă școlară. De aceea, proiectul nostru dorește să sensibilizeze deopotrivă pe elevi, părinți, profesori asupra nevoii de formare a acestor abilități de viață și să înceapă procesul îndelungat de dezvoltare a acestora, să atragă atenția că succesul în educație nu se traduce doar prin prisma rezultatelor unor evaluări și examene. Mizăm pe efectele educaționale ale proiectului Școala pentru valori autentice,pe evidențierea unor comportamente prosociale și pe formarea unor competențe absolut necesare viitorilor adulți”, a precizat inițiatorul proiectului,inspectorul școlar general, prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș. În cadrul evenimentului vor interveni cu reflecții asupra proiectului, din perspectiva educației pentru valori, invitații speciali: preot Petru Tamaș și preot Cristian Alexandru Barnea. Nu vor lipsi mesajele transmise publicului de către premianții și partenerii proiectului, prof. consilier școlar Anca Hardulea, director al Centrului Județean pentru Resurse și Asistență Educațională din Iași, prof. Nicoleta Crețu, directorul Școlii Gimnaziale ,,I. Creangă” din Iași, prof. Raluca Mariana Cozma, directorul Școlii Gimnaziale ,,I. Ghica” din Iași și membru în consiliul consultativ pentru activități extrașcolare, precum și mesaje din partea elevilor de la Școala Gimnazială ,,P. Poni” Cucuteni și de la Școala Profesională Focuri. În premieră va fi prezentată retrospectiva proiectul în imagini, prin filmul proiectului care surprinde activități importante, precum și imagini de la Gala de premiere a primei ediții. În prim planul activității vor fi cele 38 de instituții câștigătoare, reprezentate de profesori și elevi implicați în proiect, instituții ce vor fi premiate și aplaudate la scenă deschisă. În cadrul proiectului Școala pentru valori autentice, ediția a II-a, pe parcursul anului școlar 2018-2019, valorile puse în evidență de elevi și profesori prin diferite activități au fost: cetățenie activă și leadership, sănătate și mișcare, unitate și democrație, incluziune și drepturile omului, politețe, creativitate, spiritualitate, protecția mediului. În cadrul celei de-a III-a ediții, ce se derulează pe parcursul anului școlar 2019-2020, proiectul se amplifică, fiind denumit Școala pentru valori autentice – școala comunității, având drept scop implicarea partenerilor instituționali în activități organizate pornind de la valorile acestui an: RESPECTUL FAŢĂ DE LEGE – echitate socială şi atitudine civică (octombrie), SIGURANŢĂ și SECURITATE în școală și în activitățile extrașcolare (noiembrie), SOLIDARITATE SOCIALĂ (decembrie), VOLUNTARIATUL – bursa binelui (ianuarie), ANTREPRENORIATUL – responsabilitate asumată (februarie), RECUNOȘTINȚA valoarea care nu se uită (martie), IDENTITATE VOCAŢIONALĂ (aprilie), CULTURA – bun de consum pentru tineri (mai). „Elementul de noutate din acest an constă în organizarea, la început fiecărei luni, de către Inspectoratul Școlar Județean Iași, a unei mese rotunde cu autoritățile și partenerii din comunitate, ONG-uri, mediul de afaceri etc. pentru dezbaterea temelor puse în discuție, cu scopul de a genera activități concrete în școlile din județ. Ne dorim ca în al treilea an al proiectului să existe un impact puternic la nivelul fiecărei școli, prin proiecte și acțiuni axate pe nevoile fiecărei comunități”, a precizat prof. Alla Apopei, inspector pentru activități extrașcolare. (E.M.)