Guvernul de la Chişinău a aprobat miercuri şi urmează să prezinte Parlamentului spre examinare proiectul de lege pentru aprobarea Strategiei naționale de dezvoltare „Moldova 2030”. Scopul Strategiei constă în sporirea vizibilă a calității vieții oamenilor în Republica Moldova, reducerea exodului tinerilor din țară, creșterea atractivității investiționale, crearea locurilor de muncă pe toată suprafața țării și a oportunităților de dezvoltare personală pentru tinerii specialiști, transmite MOLDPRES.
Strategia națională de dezvoltare „Moldova 2030” este un document de viziune strategică, care indică direcția de dezvoltare a țării și a societății pentru următorul deceniu, având la bază principiul ciclului de viață al omului, drepturile și calitatea vieții acestuia și include patru piloni ai dezvoltării durabile, cu zece obiective corespunzătoare pe termen lung, structurate în felul următor:
1. Economia durabilă și incluzivă: creșterea veniturilor din surse durabile și atenuarea inegalităților economice; creșterea accesului oamenilor la infrastructura fizică, utilitățile publice și condițiile de locuit; ameliorarea condițiilor de muncă și reducerea ocupării informale.
2. Capitalul uman și social robust: garantarea educației de calitate pentru toți și promovarea oportunităților de învățare pe tot parcursul vieții; asigurarea dreptului fundamental la cea mai bună sănătate fizică și mintală; sistem de protecție socială solid și incluziv; asigurarea unui echilibru între muncă și familie.
3. Instituțiile oneste și eficiente: asigurarea unei guvernări eficiente și incluzive și a supremației legii; promovarea unei societăți pașnice, sigure și incluzive.
4. Mediul sănătos: asigurarea dreptului fundamental la un mediu sănătos și sigur.
Strategia „Moldova 30” este documentul de referință pentru toate politicile la nivel național, regional și local.
Potrivit prim-ministrului Ion Chicu, „avem nevoie de această Strategie pentru a comunica societății și mediului de afaceri ce obiective avem. Societatea și businessul au nevoie de predictibilitate și de încredere în viitor, iar Strategia trebuie să le aducă”.