Chişinău, 17 mar. /MOLDPRES/. Banca Națională a Moldovei (BNM) va organiza mai multe activități în Săptămâna Internațională de Educație Financiară, în perioada 22-26 martie. Acestea sunt destinate elevilor, studenților, publicului larg, mediului de afaceri etc., transmite MOLDPRES.
„Interesul cetățenilor pentru educația financiară este în continuă creștere și răspunde necesităților de implicare tot mai activă a populației de diferite vârste și ocupații în activități ce contribuie la incluziunea financiară. La acest eveniment, promovat la nivel național de către Banca Națională de mai mulți ani, au aderat autorități, instituții și asociații cu diverse profiluri de activitate. Noua realitate pe care o trăim alături de întreaga comunitate globală ne reorientează spre o abordare on-line a evenimentului, dar interacțiunea dintre participanți va fi activă și oferă tuturor doritorilor posibilitatea de a participa”, a explicat guvernatorul BNM, Octavian Armașu.
Potrivit programului, în săptămâna viitoare vor fi realizate o serie de acțiuni, cum ar fi campania de informare și sensibilizare a publicului, prin intermediul produselor multimedia – videografice, videoghiduri și podcasturi. Acestea cuprind tematici, printre care: utilizarea în siguranță a cardului de plată, cum inițiem o afacere online, la ce să fim atenți când luăm un credit, de la economii la investiții, de ce se iau decizii de politică monetară etc.
Totodată, va fi lansată platforma de educație financiară – Moldova Banking Hub – destinată elevilor, studenților și profesorilor care vor avea posibilitatea să discute cu experții băncii centrale la diverse subiecte din domeniul financiar-bancar.
În același timp, vor fi desfășurate activități în parteneriat cu Clubul Presei Economice – cursuri de instruire pentru studenții de la Facultatea jurnalism și științe ale comunicării, și cu Centrul Analitic Independent Expert Grup – ateliere de instruire pentru publicul larg, care vor finaliza cu un quiz interactiv, iar câștigătorii vor primi certificate de participare. BNM va mai organiza vizite virtuale în muzeul instituției, precum și o expoziție virtuală de monedă a Muzeului Național de Istorie a Moldovei.
De asemenea, pentru a promova educația financiară în cele mai îndepărtate colțuri ale țării, BNM și Expert-Grup au instruit mai mulți elevi și studenți, care vor desfășura lecții online pentru semenii lor, în localitățile de baștină, la tema „Dă sens banilor”. Candidații pentru titlul de ambasador al educației financiare au fost selectați în cadrul unui concurs public, organizat anul trecut.
Banca Națională a Moldovei se alătură în fiecare an evenimentului Global Money Week, în cadrul căruia publicul din aproape 175 de țări își exprimă dorința de a învăța să se orienteze în lumea financiară actuală, care se dezvoltă cu pași rapizi și joacă un rol tot mai important în viața de zi cu zi.
foto simbol