Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piaţa financiară non-bancară şi care face parte din strategia instituţiei de digitalizare a activităţii sale, a anunţat, joi, ASF.
Noua secţiune a rubricii Autorizări, găzduită pe site-ul Autorităţii, pune la dispoziţia celor interesaţi o listă cu toate documentele necesare în procesul de autorizare pe toate cele trei pieţe, precum şi cu toate actele normative care guvernează acest proces.
„Aşa cum am promis la preluarea mandatului, aducem soluţii noi, digitale, pentru a veni atât în sprijinul cetăţenilor, cât şi al companiilor. ASF trebuie să fie o instituţie care să lucreze în interesul consumatorului, iar acest nou instrument online reprezintă unul dintre proiectele pe care le-am realizat în acest sens”, a declarat preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Nicu Marcu.
Preşedintele ASF a precizat că, în perioada următoare, noua secţiune online destinată procesului de autorizare va avea noi valenţe, devenind un portal interactiv, unde vor putea fi încărcate documente şi vor putea fi utilizate semnăturile electronice.
„ASF se transformă într-o instituţie suplă, modernă, digitală. Interacţiunea dintre noi şi stakeholderi trebuie să fie doar la un click distanţă”, a transmis Nicu Marcu.
Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. AGERPRES