Aproape un sfert dintre români (24%) consideră cultura ca fiind „nu prea importantă” și 63% nu merg niciodată la teatru, în timp ce 47% citesc o carte pe lună sau mai mult iar 43% dintre români vizitează muzee o dată pe an sau mai des, relevă „Barometrul de Consum Cultural 2014”. Potrivit unui comunicat al Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) transmis miercuri , cea de-a noua ediție a publicației „Barometrul de Consum Cultural 2014” va fi lansată luni, în foaierul Aulei Ministerului Culturii, eveniment care va marca și inaugurarea oficială a Institutului. Alături de oficiali ai Ministerului Culturii, Carmen Croitoru, managerul INCFC și coordonator al lucrării, va oferi la această lansare detalii despre activitatea Institutului și importanța analizelor cuprinse în „Barometrul de Consum Cultural 2014”. „Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între global și local” oferă, conform INCFC, informații despre dinamica valorilor și practicilor din societatea românească de astăzi, despre modul în care populația se raportează la sectorul cultural, devenind un instrument esențial în dezvoltarea strategiilor locale și regionale. Volumul se adresează atât publicului larg, cât și specialiștilor și reprezentanților autorităților publice centrale și locale, rezultatele reflectând vitalitatea culturală la nivel național, precum și tendințele de consum ale populației, precizează INCFC. Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, aflat în subordinea Ministerului Culturii, a fost înființat în anul 2013, prin comasarea Centrului de Cercetare și Consultanță în Domeniul Culturii și a Centrului de Pregătire Profesională în Cultură. Misiunea INCFC este de a ajunge prin cercetare și formare culturală la toți cei care activează în acest domeniu, indiferent de nivelul de subordonare sau tipul de organizație, cu scopul de a colecta și disemina date statistice pentru fundamentarea propriilor proiecte, dar și de a sprijini dezvoltarea profesională a acestora.