„Noile legi ale educaţiei sunt un eşec şi proiectul din care trebuia derivată acea Românie educată e un proiect falimentar. Dacă e să spicuiesc câteva din consecinţele trecerii acestui pachet de legi, vorbeam mai devreme de politizare, de această baronizare şi partidizare a şcolii, impostura academică – e o uriaşă minciună acolo a creşterii bugetului, e o preocupare redusă pentru reducerea inechităţilor şi a celor care nu au acces la învăţământ. Cred că trebuie să ne punem întrebarea, ce fel de şcoală e asta, ce etică a muncii oferim copiilor noştri, viitorilor angajaţi?”, a declarat Drulă, marţi, la dezbaterea „Aşteptările mediului de afaceri de la educaţia din România”, organizată de USR la Palatul Parlamentului.
El a adăugat că legile educaţiei par mai degrabă „un document de partid”, scris de ministru, pentru care nu s-au făcut suficiente dezbateri publice.
„Cum s-au făcut legile astea? Nu ştiu. Par, aşa, că ministrul a scris singur legile. Evident, există o perdea de fum a unor dezbateri publice. Proiectul pare mai degrabă un document de partid”, a opinat Cătălin Drulă.
Acesta a amintit că USR a cerut retragerea proiectului privind legile educaţiei şi a venit cu propriile propuneri în domeniu.
„Sunt 21 de pagini cu propunerile USR, despre cum vedem noi domeniul şi alternativa. Aş menţiona patru direcţii strategice: să tratăm unitar educaţia cu elevul şi studentul în centru, să avem această bază etică a educaţiei, un management adevărat la nivelul şcolii şi o preocupare reală pentru reducerea abandonului şcolar. Asta trebuie să fie un obiectiv de ţară. (…) E un moment crucial, sunt în joc generaţiile care urmează. Am văzut efectul a ceea ce s-a întâmplat în 20-30 de ani. Nu mi-am închipuit că poate să iasă atât de rău acest pachet de legi şi că se poate ajunge în acest punct”, a afirmat Drulă.
Liderul USR a mai spus că a făcut studii şi în Canada, iar când a ajuns acolo una dintre primele lecţii a fost un mic curs despre ce înseamnă plagiatul şi copiatul.
„E grav că noi am ajuns în România să tolerăm plagiatul la doctorat, iar oamenii care reprezintă acest tip de susţinere a imposturii acum sunt în fruntea statului român, la Ministerul Educaţiei, la cârma Guvernului”, a adăugat acesta. AGERPRES