Lucrarea realizează clarificări utile în abordarea interculturală a relaţiei dintre specificitatea culturală şi managementul organizaţiei. Ea propune reconstrucţii şi dezvoltări conceptuale şi metodologice de valoare pentru rezolvarea unor probleme interculturale netipice.
Specificitatea culturală în profil regional este analizată pe două planuri. Primul plan este teoretic şi trimite la explicarea şi înţelegerea culturii şi specificităţii culturale prin ceea ce poate fi considerat factor determinant care dă viaţă diferitelor procese de natură economică, socială etc. Al doilea plan este de natură operaţională şi are menirea de a descrie şi fundamenta relaţia dintre specificitatea culturală regională şi managementul organizaţiei.
Cartea de faţă, apărută pentru prima dată în 2011, a primit două premii: Premiul SAMRO (Societatea Academică de Management din România) pentru cea mai bună lucrare ştiinţifică de management realizată de un tânăr cercetător în anul 2011 şi Premiul III AFER (Asociaţia Facultăţilor de Economie din România) în 2013.
«Pornind de la sesizarea unor probleme de inadecvare a metodelor, tehnicilor şi instrumentelor anterior construite sau recomandate pentru analiza specificităţii culturale şi influenţei acesteia asupra managementului şi leadership-ului, autoarea ne propune realizarea unei deschideri către abordarea specificităţii culturale în profil regional, pe două planuri. Primul plan este teoretic şi trimite la explicarea şi înţelegerea culturii şi specificităţii culturale prin ceea ce poate fi considerat factor determinant care dă viaţă diferitelor procese de natură economică, socială etc. Al doilea plan este de natură operaţională şi are menirea de a descrie şi fundamenta relaţia dintre specificitatea culturală regională şi managementul organizaţiei. Lucrarea ajunge astfel la o abordare coerentă şi pertinentă a diferenţelor culturale regionale şi la generarea, pe aceste baze, a unor recomandări de valorizare a acestor diferenţe în managementul organizațiilor româneşti.
Premisa de la care pleacă autoarea în întregul său demers este aceea că valorile dimensiunilor culturale pot fi utilizate drept predictori pentru practici şi comportamente manageriale aşteptate, ca şi pentru estimarea valorilor, normelor şi scopurilor în muncă pentru diferite regiuni, respectiv pentru organizaţiile de tip multicultural. De aici posibilitatea care se oferă prin studiul specificităţii culturale regionale de a analiza, augmenta şi valoriza compatibilitatea dintre cultura organizaţională şi valorile angajaţilor, folosind în acest scop diagnosticul intercultural regional.» (prof. univ. dr. Dumitru Zaiţ)