Emisiunea de mărci poştale „Timişoara 2023, Capitală Europeană a Culturii”, alcătuită din patru timbre, o coliţă dantelată şi două plicuri prima zi, va fi disponibilă, de vineri, în reţeaua magazinelor Romfilatelia din Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, precum şi în magazinul online http://romfilatelia.ro/store/.
Potrivit unui comunicat transmis marţi AGERPRES, emisiunea marchează rolul pe care şi l-a asumat oraşul de pe Bega de a da ora exactă în cultura continentului în acest an.
„Timişoara a avut o istorie zbuciumată aflându-se, după cum spune cronicarul, ‘sub vremi’. Din anul 1918, după realizarea Marii Uniri, s-a întors acasă, la ţara-mamă, România. Oraş de largă respiraţie europeană, s-a bucurat de o bună dezvoltare pe toate palierele, înregistrând cele mai multe premiere în domenii de o mare diversitate”, se arată în comunicat.
Sloganul întregii campanii este „Luminează oraşul prin tine!” („Shine your light – Light up your city!”). Călătoria transformatoare este văzută ca un proces derulat în jurul a trei teritorii principale: teritoriul oamenilor, teritoriul locurilor şi teritoriul conexiunilor care vor pregăti oraşul pentru noile experienţe.
Pe timbrul cu valoarea nominală de 1,40 lei este reprezentată Catedrala Mitropolitană Ortodoxă, în timp ce pe timbrul cu valoarea nominală de 2,20 lei este ilustrat Domul Romano – Catolic. De asemenea, sunt redate: imaginea Castelului de Apă din Iosefin (pe timbrul cu valoarea nominală de 11 lei) şi Palatul Culturii, pe timbrul cu valoarea nominală de 19,50 lei. AGERPRES