Peste 300 de elevi de liceu din 11 judeţe şi din Bucureşti, organizaţi în 35 echipe, vor lua startul, luni, la prima competiţie naţională a Maratonului pentru Educaţie Antreprenorială, care va premia cele mai bune idei de afaceri.
Maratonul pentru Educaţie Antreprenorială este un proiect iniţiat de Asociaţia Naţională a Antreprenorilor (ANAA), împreună cu Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) şi în parteneriat cu Inspectoratele Şcolare Judeţene şi Primăria Municipiului Bucureşti, Proedus şi autorităţile locale şi care, pe traseul derulării sale, a antrenat energiile creative a peste 5.000 de elevi de liceu.
„Nu întâmplător, Maratonul pentru Educaţie Antreprenorială a debutat la începutul acestui an la Brăila cu un succes remarcabil atât în rândul liceenilor, cât şi în cel al antreprenorilor. Oraşul în care se stabilea preţul mondial al grâului la începutul secolului trecut are o tradiţie antreprenorială care s-a transmis tinerelor generaţii. Entuziasmul liceenilor, interesul antreprenorilor şi colaborarea profesorilor a impulsionat proiectul, care s-a extins la nivel naţional. Maratonul de Educaţie Antreprenorială care s-a desfăşurat Brăila a devenit astfel un proiect pilot care a arătat că, iniţiaţi în alfabetul antreprenorial, elevii au idei inovatoare şi o deschidere faţă de lumea afacerilor”, afirmă Cristina Chiriac, preşedinte CONAF, citată într-un comunicat remis presei.
Maratonul pentru Educaţie Antreprenorială se adresează în primul rând elevilor cu abilităţi antreprenoriale, profesorilor, dar şi antreprenorilor care au descoperit în adolescenţii înscrişi la concurs atât viitorii colaboratori, cât şi viitoarea concurenţă.
Echipele câştigătoare vor primi trofee şi premii astfel: premiul I – 10.000 lei, premiul II – 5.000 lei, premiul III – 2.500 lei, diplome şi vouchere.
În contextul proiectului, competiţia de planuri de afaceri îşi propune să stimuleze antreprenoriatul în rândul tinerilor. Participanţii au fost provocaţi să conceapă un nou produs sau serviciu viabil şi apoi să pregătească un plan de afaceri care să fie prezentat potenţialilor investitori.
Potrivit organizatorilor, scopul principal al competiţiei este de a oferi elevilor o înţelegere aprofundată cu privire la pregătirea şi prezentarea unui plan de afaceri pentru a facilita crearea de noi companii. AGERPRES