Întrebată într-o conferinţă de presă dacă, ţinând cont de rezultatele la simularea Evaluării Naţionale, nu ia în considerare că programa şcolară actuală este mult prea încărcată, comparativ cu ce se predă în alte ţări europene, Ligia Deca a precizat că a existat la minister o discuţie cu privire la cauzele rezultatelor de la simulare, una dintre concluzii fiind aceea a lipsei timpului pentru consolidare şi recapitulare.
„Avem în plan o reformă curriculară. Începem cu liceul, pentru că el era nereformat de foarte multă vreme, dar ne vom uita şi la planurile-cadru şi la programele pentru nivelul primar şi gimnazial. Am primit acest feedback al încărcării, nu neapărat, să ştiţi, a programei. Avem abordări diferite ale programei în funcţie de şcoală şi de profesor. Avem o încărcare mare în multe manuale. Ne-am pus problema, într-adevăr, şi am folosit acest termen în spaţiul public, el a fost rostogolit în diferite feluri, a aerisirii programei, pentru a avea mai mult timp pentru a consolida noţiunile de bază. Deci, da, este una dintre intenţiile noastre”, a spus ministrul Educaţiei.
Deca a adăugat că există grupuri de lucru dedicate acestei revizuiri curriculare.
„Intenţionăm să aducem intervenţii unde este necesar să le aducem, inclusiv pentru gimnaziu şi nivelul primar, după ce vom fi lansat în dezbatere publică nivelul liceal, care, într-adevăr, are nevoie de o primenire de ceva vreme”, a precizat Ligia Deca. AGERPRES