Volumul vînzărilor pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă a crescut în primul trimestru cu 4,8 la sută, pînă la 834,5 milioane de lei, peste aşteptările Agenţiei Naţionale de Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), care a mizat pe o stagnare a pieţei, relatează MOLDPRES.După reducerea cu 1,1 la sută a veniturilor din vînzări per totalul pieței în anul trecut față de 2013, experţii ANRCETI prognozau că în cazul în care vînzările pe piața de telefonie mobilă vor continua să scadă, cifra de afaceri în sectorul respectiv ar putea să se diminueze cu circa un procent. „Piaţa de telefonie mobilă a ajuns la saturare după numărul de abonaţi, în 2014 s-a produs o diminuare uşoară a numărului de utilizatori, Venitul din vînzări s-a redus cu 1,1 la sută. Serviciile s-au ieftinit. Miza companiilor în aceste condiţii este dezvoltarea serviciilor”, a declarat anterior Petru Mîra, şef al Direcţiei executive reglementări din cadrul autorităţii de reglementare în domeniu.Creşterea de 4,8 la sută în primul trimestru al acestui an a fost determinată, în principal, de sporirea traficului de voce în reţelele de telefonie mobilă cu 4,5 la sută. Moldovenii au vorbit în total, în ianuarie-martie, la telefonul mobil 1,5 miliarde de minute. Traficul mediu lunar per utilizator al serviciilor de telefonie mobilă a sporit cu 13 la
Potrivit acestuia, cifra de vînzări a companiei Moldcell a crescut cu 13,9 la sută, a operatorului Orange Moldova cu 2,2 la sută, în timp ce veniturile din vînzări ale întreprinderii de stat Moldtelecom au scăzut cu 7,6 la sută.
Rapoartele statistice ale celor trei furnizori mai arată că în primele trei luni ale anului numărul total al utilizatorilor serviciilor de telefonie mobilă s-a micșorat, față de aceeași perioadă a anului trecut, cu 3,3 la sută, pînă la 4,34 milioane. Ca urmare rata de penetrare a serviciilor respective raportată la 100 de locuitori s-a diminuat cu 4 puncte procentuale la 122,2%. „Diminuarea ușoară a numărului de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă a fost cauzată, în principal, de efectele implementării portabilităţii numerelor telefonice şi de reducerea numărului de utilizatori pasivi (care n-au consumat şi n-au achitat în ultimele trei luni nici un serviciu de telefonie mobilă)”, precizează ANRCETI.