Conform angajamentelor asumate la semnarea Contractului de Delegare cu Municipiul Iasi, Dalkia Termo Ișai merge dincolo de contorul de energie termică (acolo unde se oprește responsabilitatea contractuală pe care compania o are față de clienți) și ajunge până în apartamentele consumatorilor finali, pentru a se asigura că ieșenii beneficiază de adevărata calitate a serviciilor furnizate. De aceea, Dalkia Termo Iași propune clienților punerea în practică a unei soluții tehnice simple, eficientă și avantajoasă, pentru rezolvarea problemelor apărute în unele cazuri, în ceea ce privește temperatura apei calde la robinet, din cauza lipsei de consum în anumite momente ale zilei, sau a izolației termice deficiente a conductelor din interiorul blocurilor. La sfârșitul lunii august, Dalkia Termo Iași va lansa acțiunea de prelungire a instalației de recirculare a apei calde până la ultimul etaj, pentru 15 scări de bloc din municipiu. Conform contractului de furnizare a energiei termice, operatorul de termoficare este obligat să respecte parametrii calitativi ai furnizării apei calde și căldurii la punctul de delimitare a responsabilității contractuale, adică la contor, care cel mai adesea se află la subsolul blocului. ”Cu ani de zile în urmă, nu existau probleme legate de temperatura cu care apa caldă ajungea la robinetul consumatorilor finali: se consuma cantitatea necesară, costurile în bloc fiind împărțite în funcție de numărul de persoane ce locuiau în fiecare apartament. Însă montarea de debitmetre (apometre) în aproape toate apartamentele din România a dus de-a lungul timpului la realizarea de economii în ceea ce privește cantitatea de apă caldă menajeră consumată, fapt ce este mai mult decât evident în orice oraș din țară. Economiile realizate, lipsa izolației termice la instalațiile din interiorul blocurilor, precum și perioadele în care, practice, nu există consum (în special noaptea) fac în așa fel încât apa caldă să stagneze pe rețelele de distribuție din bloc: de aceea, atunci când clientul final deschide robinetul (mai ales dimineața și după-amiaza), temperatura apei calde este mai scăzută decât cea livrată din punctul sau modulul termic, cea cu care ajunge la contorul de branșament. Astfel, deși operatorul de termoficare furnizează apa caldă la temperatura corectă din punct de vedere contractual la contor, aceasta pierde din temperatură în instalațiile interioare ale blocurilor, până să ajungă la robinetul consumatorilor finali”, a declarat Ana-Maria Icătoiu, purtătorul de cuvânt al Dalkia Termo Iași. Potrivit acesteia, soluția tehnică pentru această situație neplacută este foarte simplă: în condițiile existenței conductei de recirculare a apei calde între punctul termic și bloc se montează un sistem de recirculare în interiorul condominiului, ce presupune instalarea unei conducte paralele cu cea de apă caldă menajeră, care recirculă apa de la ultimul etaj până la contor. Conducta este legată la o pompă dotată cu un senzor de temperatură: clienții hotărăsc la ce temperatură doresc să aibă apa caldă la robinet și, în momentul în care senzorul detectează scăderea temperaturii apei din instalațiile interioare sub temperatura presetată, pompa începe să recircule apa de la ultimul etaj până la contorul de la subsol și, mai departe, la punctul termic, asigurându-i astfel temperatura corespunzătoare. ”Calculele făcute de societatea noastră arată că realizarea acestei investiții în proprietatea clienților noștri presupune un cost mediu de max. 500 lei/apartament cu TVA, cost ce poate fi plătit în rate și la care se aplică reduceri pentru clienții care au încheiat contract de abonament cu Dalkia Termo Iași (între 10% și 30% la costul cu manopera). În perioada imediat următoare vor continua discuțiile cu reprezentanții legali ai clienților selectați în programul-pilot și vor fi demarate acțiunile necesare realizării acestor lucrări (proiectare, achiziție materiale, execuție, recepție), a precizat Ana-Maria Icătoiu. (E.M.)