Companiile din România au investit, în total, aproximativ cinci milioane de euro în programe de teambuilding derulate în anul 2015, conform unui studiu realizat de o companie ce furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane, remis miercuri AGERPRES. Valea Prahovei, Poiana Brașov și litoralul rămân în topul destinațiilor preferate de clienții care apelează la programe de teambuilding. Cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de teambuilding au provenit din domenii precum automotive, banking și IT. Spre deosebire de 2014, conform studiului realizat de HPDI, anul trecut a crescut ponderea firmelor din healthcare, servicii, producție, retail și gas&oil. Companiile autohtone au alocat, în medie, 65 de euro/angajat pentru servicii de teambuilding, în creștere cu 22% față de anul 2014. O altă schimbare notabilă față de anii precedenți este prezența tot mai numeroasă a companiilor mici și mijlocii care au apelat la servicii de teambuilding. „Jocurile și exercițiile dintr-un teambuilding îi pot face pe participanți să conștientizeze problemele sau atuurile pe care ei le au în cadrul unei echipe. Spre deosebire de oamenii din companiile foarte mari, angajații firmelor mici și medii nu au fost supuși unor zeci de programe de tembuilding și nu sunt reticenți în a se implica în astfel de activități”, spune Petru Păcuraru, managing partner la Human Performance Development International (HPDI). În comparație cu anii trecuți, în 2015, s-au înregistrat mai multe cereri pentru stațiunile de pe Valea Oltului, în timp ce teambuilding-urile în străinătate au fost la polul opus. Conform studiului, cele mai multe companii au ales activitățile outdoor.