Breaking News

GFR și Watco nu mai sunt interesate de compania de cale ferată din Grecia

Societatea mixtă alcătuită din Grup Feroviar Român (GFR) și firma americană Watco Cos LLC s-a retras din cursa pentru Trainose, compania de cale ferată din Grecia, transmite site-ul elen ekathimerini.com, citând surse care au dorit să-și păstreze anonimatul. Termenul limită pentru depunerea de oferte neangajante se apropie și au rămas trei companii interesate de Trainose: grupul chinez de transport maritim Cosco Pacific, compania Russian Railways și firma italiană Trenitalia. În 2014, Trenitalia, companie controlată de statul italian, a înregistrat venituri de 8,5 miliarde de euro și profituri de 270 milioane de euro. Pe de altă parte, susțin sursele, retragerea Watco Companies LLC este definitivă, chiar dacă firma americană și-a exprimat interesul la prima licitație pentru Trainose. De asemenea, grupul francez SNCF s-a abținut de la participarea la licitație, deși inițial s-a arătat interesat de compania de cale ferată din Grecia. Interesul s-a reaprins după apariția ofertelor pentru cel mai mare port al țării — Pireu — și măsurile luate pentru privatizarea sa, a afirmat un oficial al Agenției pentru Privatizare din Grecia (Taiped). Termenul limită pentru depunerea ofertelor în vederea achiziționării integrale a Trainose este 21 martie, iar depunerea ofertelor angajante este prevăzută pentru 26 aprilie. În februarie, surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că firma Cosco ar urma să înainteze o ofertă pentru compania de cale ferată din Grecia, Trainose, după ce a devenit singurul ofertant pentru cel mai mare port al țării — Pireu — continuând astfel planurile de a construi un hub european de transport. Prin achiziționarea Trainose și a portului Pireu, Cosco va obține legături maritime spre Canalul de Suez și legături feroviare către Balcani și Europa Centrală și de Est (CEE). În decembrie, Cosco și-a sporit forța financiară după ce a fuzionat cu China Shipping Group. Acum compania se concentrează pe extinderea cotei de piață în Grecia, într-o perioadă dificilă pentru sectorul de transport maritim. COSCO a oferit luna trecută 400 milioane de dolari pentru o participație de 67% în Portul Pireu și ar urma să fie numit investitor preferat. Al treilea pachet de asistență financiară obținut în iulie de Grecia (în valoare de 85 de miliarde de euro) prevede un program masiv de privatizare. Banii obținuți vor fi folosiți la achitarea împrumuturilor primite pentru recapitalizarea băncilor și pentru finanțarea investițiilor. În ultimii cinci ani, Grecia a obținut din privatizări 3,5 miliarde de euro.