Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost clasat de către Airports Council International – Europe pe locul al patrulea în topul european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creștere a traficului aerian în primul trimestru al anului 2016, respectiv la categoria aeroporturilor cu 5 – 10 milioane de pasageri pe an.Potrivit unui comunicat al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), pe primele patru locuri în această categorie s-au clasat aeroporturile Berlin Schoenefeld, Faro-Algarve (Portugalia), Larnaca (Cipru) și Henri Coandă București, urmat de aeroportul Porto.
În perioada ianuarie — martie, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Istanbul Sabiha Gokcen, Dublin, Barcelona El Prat, Copenhaga și Amsterdam. La categoria 10 — 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Bonn Cologne, Alicante, Malaga, Palma de Mallorca și Atena, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, clasamentul este: Liege (Belgia), Ohrid (Macedonia), Oostende-Bruges (Belgia), Santorini (Grecia) și Oradea.
Aeroportul Internațional Henri Coandă București a înregistrat, în primul trimestru al anului 2016, un trafic aerian de 2.140.750 pasageri și 23.719 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul pasagerilor care au tranzitat AIHCB în februarie 2016 a înregistrat o creștere de 18,4%.
„Evoluția numărului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă devansează semnificativ tendința generală de 7,8%, înregistrată la nivel european”, precizează comunicatul citat.
Aeroportul Henri Coandă a înregistrat, de asemenea, și o creștere a numărului de mișcări de aeronave, depășind și la acest capitol trendul european, care a atins 4%. Astfel, în primul trimestru din 2016, numărul mișcărilor de aeronave pe AIHCB a crescut cu 10,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 și asigură coordonarea operațională și managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înființată prin fuziunea societăților care gestionau aeroporturile bucureștene: Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu.