Purtătorul de cuvânt la Ministerului Educației, Mirabela Amarandei, a declarat joi pentru AGERPRES că în proiectul de ordin de ministru privind calendarul anului școlar 2016-2017, pus în dezbatere publică, școlilor li se oferă autonomie în a alege perioada în care se va derula programul „Școala altfel”.
„Am fost deschiși semnalelor venite dinspre zona societății civile și a profesorilor care ne-au spus că în timp programul ‘Școala altfel’ s-a diluat ca substanță. Tocmai de aceea, pe de o parte, am venit cu cinci zile lucrătoare pe care școlile să le decidă ca organizare în intervale de timp pe care noi le dăm prin ordinul acesta de ministru și intervalele de timp sunt gândite cu două săptămâni înainte sau după vacanță. Oferim autonomie școlilor în a decide asupra perioadei în care elevii doresc să facă ‘Școala altfel’, în funcție de specificul școlii, al zonei în care este, al modalității în care elevii își doresc să petreacă cele cinci zile și care să răspundă nevoii comunității școlare”, a explicat Amarandei.
Purtătorul de cuvânt a spus că ministerul propune ca olimpiadele naționale să se organizeze în perioada vacanței de primăvară, astfel încât și elevii olimpici să poată participa la activitățile din cadrul programului „Școala altfel”.
„(…) Până acum era o perioadă definită la nivel național, era o singură săptămână în care toate școlile să se organizeze și asta, pe de o parte, priva elevii să aibă acces la unele instituții sau unele activități din cauza suprapopulării unor instituții. Propunem ca olimpiadele naționale să se organizeze în perioada vacanței de primăvară, astfel încât elevii olimpici să aibă posibilitatea de a participa la activitățile din cadrul ‘Școlii altfel’. Până acum, olimpiadele naționale erau organizate în același timp cu ‘Școala altfel'”, a mai spus Amarandei.
Ministerul Educației a lansat joi în dezbatere publică proiectul de ordin de ministru privind structura anului școlar 2016-2017, cea mai importantă noutate reprezentând-o extinderea programului național ‘Școala altfel’ la o durată de 8 zile, în două etape distincte: la începutul anului școlar (12-14 septembrie) și în interiorul anului școlar, pe durata a 5 zile consecutive, la alegerea unităților de învățământ.
„Prima etapă (12-14 septembrie 2016) este destinată acomodării elevilor și a profesorilor cu programul școlar și cu procesul de predare-învățare. A doua etapă presupune alocarea a 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar, în urma unei planificări ce rămâne la decizia școlilor. Astfel, în funcție de ciclurile de învățământ școlarizate, unitățile de învățământ pot opta pentru unul dintre următoarele segmente: 21 noiembrie — 2 decembrie 2016, 27 februarie — 31 martie 2017 și 15 mai — 9 iunie 2017 (învățământul preșcolar și primar), respectiv 17 octombrie — 2 decembrie 2016, 27 februarie — 31 martie 2017 și 15 mai — 9 iunie 2017 (învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal)”, precizează ministerul într-un comunicat remis AGERPRES.