Inginerii Delphi au dezvoltat o tehnică sofisticată de control a injectorului ”buclă închisă” (closed-loop), care implică un hardware și o strategie de control a software-ului pentru a menține performanța maximă de injecție timp îndelungat. Tehnica se bazează pe un cablu electric suplimentar în interiorul injectorului, care utilizează un ac (needle-ul) ca un „întrerupător electric”. Acest proces oferă date de control în timp real și este mai precis și mai rentabil decât alte soluțiide tip ”closed-loop” existente. ”Prin transmiterea curentului electric prin ac (”needle”), sistemul Delphi detectează atunci când acesta atinge duza, poziția închis – atunci când este aproape de ”scaun” (seat), poziția deschis și poziția intermediară. Acest proces permite sistemului să își readapteze în mod constant toți parametrii de alimentare cu combustibil pe durata de viață a vehiculului, precum și compensarea variațiilor. Combinând tehnologia de comutare electrică cu o nouă strategie de control se creează o soluție unică, care menține precizia sistemelor de injecție multiplă. Spre deosebire de alte soluții, această funcție acționează independent de setările de injecție și combustie, precum cel al unui design complex al motorului sau a trenului de rulare”, se precizează într-un comunicat de presă semnat de Agnieszka Przymusińska, Communications Manager, Central & Eastern Europe Electronics & Safety Communications, Europe Delphi Automotive. Potrivit documentului, integrarea „comutatorului” în injector și noua strategie în unitatea de Control Electronic permit tehnologiei Delphi posibilitatea de a oferi o soluție de scădere a gradului de emisii de CO2la o provocare de inginerie dificilă. Reprezentanții Delphi susțin că una dintre modalitățile de a îmbunătăți eficiența motoarelor diesel și de a reduce nivelul emisiilor poluante se referă la un control mai precis al sistemului de injecție. ”Injectoarele diesel pot pulveriza combustibil de până la 10 ori în timpul fiecărui ciclu de funcționare al motorului, astfel încât, un control foarte precis al sistemului de injecție ajută la îmbunătățirea continuă a consumului de combustibil și a gradului de emisii CO2, precum și a zgomotului motorului”, afirmă reprezentanții companiei. Delphi Diesel Systems este unul dintre cei mai importanți furnizori de echipamente electrice pentru automobile din întreaga lume, având o istorie de peste o sută de ani. Compania cu sediul central în Michigan (SUA) are în prezent peste 100.000 de angajați în peste 30 de țări de pe glob. Fabrica Delphi de la Miroslava (județul Iași) și-a început activitatea în anul 2009, pornind la drum cu un număr de doar 30 de angajați. În prezent, la fabrica Delphi de la Iași lucrează peste 2.000 de persoane, iar portofoliul de produse depășește numărul 1.200 de componente. Delphi Iași se întinde pe o suprafață de 35.000 de metri pătrați și produce pompe de injecție de înaltă presiune și injectorare pentru sistemele common rail, sistem care permite injectoarelor să distribuie o cantitate exactă de combustibil pe durata de funcţionare a motorului. Printre clienţii Delphi se numără nume cunoscute pe plan mondial, cum sunt Ford PAG, Hyundai, Kia, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ssangyong, Suzuki, sau Daimler-Chrisler. (E.M.)