Fostul vicepremier Gabriel Oprea afirmă că votul dat de senatori în cazul său nu a fost „unul politic”, nu a fost nici „împotriva justiției”, nici în „favoarea” sa, ci împotriva „unei nedreptăți”.
„Îmi pare rău că acei colegi senatori care au votat în funcție de ceea ce era în dosar și nu în funcție de alte interese sunt astăzi huliți și atacați. (…) Votul nu a fost unul politic, nu a fost nici împotriva justiției, nici în favoarea mea, ci pur și simplu împotriva unei nedreptăți”, a scris sâmbătă Gabriel Oprea pe Facebook.
Fostul vicepremier a adăugat că „justiția nu se face în Parlament, dar cu siguranță nu se face nici în stradă” și a prezentat mai multe aspecte ce țin de cazul în care este anchetat.
El susține că nu a dat ordin să fie însoțit de echipaje ale poliției rutiere, deci nici de motociclist, și nici nu a impus o viteză de deplasare. „Viteza medie cu care ne-am deplasat pe traseu în seara respectivă a fost de 59,41km/h (stabilită prin expertiză), viteza legală în zonă fiind de 60 km/h, în zona producerii accidentului traseul era liber, anterior trecând pe acolo coloana oficială a președintelui. Mai mulți martori au declarat că nu toate motocicletele din dotarea MAI erau în stare bună de funcționare”, a scris Oprea.
Potrivit acestuia, motocicleta implicată în accident fusese reparată cu o săptămână în urmă, iar colegul lui Bogdan Gigină, care folosea aceeași motocicletă, nu reușise să o pornească pe tura lui.
„După accident motocicleta a fost dusă la Brigada Poliției Rutiere (!) — și nu la o instituție neimplicată — unde a fost ulterior examinată de expert. Ofițerul care conducea echipajul de poliție i-a spus lui Bogdan, chiar de la plecare că, dacă apreciază că are probleme de deplasare din cauza condițiilor meteo, să nu se mai deplaseze în dispozitiv. Următoarea intersecție (cea de la Eroilor) era deja asigurată de un polițist care dirija traficul, astfel că nu exista niciun motiv de grabă pentru însoțitori”, a completat fostul vicepremier.
El mai susține că lucrările de reparații din zona unde s-a petrecut accidentul trebuiau să fie executate, potrivit documentației, în 48 de ore, începând cu data de 16 octombrie 2015 și au fost executate în 120 de ore.
„Lucrarea nu a fost semnalizată corespunzător. (…) În mod ciudat, indicatoarele folosite la fața locului nu au fost sechestrate, astfel că ulterior acestea nu au mai putut fi expertizate”, a adăugat Oprea.
Acesta spune, totodată, că „inițial” mașina în care se afla „a oprit la locul accidentului”. „Pentru că polițistul din mașina de la Rutieră a indicat șoferului să continue deplasarea, nu am văzut ce s-a întâmplat. (…)_Când am aflat de la aghiotant că a fost accidentat motociclistul, l-am întrebat ce caută motociclistul în dispozitiv pe ploaie — aspect confirmat în declarațiile date la Parchet de către șoferul mașinii în care mă aflam”, a mai afirmat Gabriel Oprea.