Breaking News

Cluj: UBB, cea mai bine clasată universitate românească în topul BRICS&Emerging Economies Rankings 2017

Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) este și în acest an cea mai bine clasată instituție de învățământ superior din România în topul BRICS & Emerging Economies Rankings 2017, publicat de Times Higher Education.

Potrivit unui comunicat de presă transmis luni AGERPRES, UBB se poziționează pe locul 132 din 300 de universități incluse în ierarhizare. Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași și Universitatea de Vest din Timișoara ocupă poziția 200, iar Universitatea din București se află în intervalul 251-300. În afară de aceste patru universități, care fac parte și din Consorțiul ”Universitaria”, nicio altă universitate din România nu mai apare pe un loc vizibil în respectiva ierarhizare.

Rezultatul obținut este, conform comunicatului, congruent cu rezultatul Metarankingului Universitar-2016, care a poziționat de asemenea UBB pe prima poziție în țară în anul 2016, prin prisma indicatorilor academici reflectați de clasamentele internaționale de referință ale universităților.

„Nu este ușor să apari în 2017 BRICS & Emerging Economies Rankings, unde sunt folosiți aceiași 13 indicatori de performanță, riguroși și exigenți, ca ai clasamentului global World University Rankings. Instituțiile trebuie să demonstreze atingerea unor standarde înalte de performanță în predare, cercetare, perspectivă internațională și transfer de cunoștințe, dar și să concureze cu alte universități fruntașe din peste 50 de țări cu economii emergente. Luăm în considerare doar cele mai bune universități din acest grup, astfel că a face parte din lista primelor 300 de universități este o mare realizare în sine și Universitatea Babeș-Bolyai merită felicitările noastre”, a declarat, potrivit comunicatului, Phil Baty, editorul pentru The World University Rankings, în legătură cu acest clasament și cu poziționarea UBB.

Ierarhizarea Times Higher Education World University Rankings utilizează în analiză 13 criterii, cele mai importante fiind grupate în jurul a cinci indicatori principali: calitatea procesului de predare (mediul de învățare), cercetare (numărul și prestigiul publicațiilor), citările (factorul de impact), perspectiva internațională (personal, studenți și cercetare), relația cu mediul de afaceri (transferul de cunoștințe).