La iniţiativa Prim-ministrului Pavel Filip, la Guvern au fost organizate dezbateri publice asupra proiectului noului Nomenclator al domeniilor de formare profesională și al specialităților în învățămîntul superior, ciclurile: I – licență, II – master, III – doctorat, transmite MOLDPRES cu referire la Direcţia comunicare și protocol a Executivului.
La discuţie au participat toate părţile implicate şi interesate de sistemul educaţional: reprezentanţii Guvernului, ai universităților, ai comunității științifice, ai societății civile, ai sindicatelor din domeniul educației și științei, dar şi ai petiționarilor.
În cadrul şedinţei a fost prezentat conceptul noului Nomenclator şi au fost organizate dezbateri privind deficiențele proiectului, avantajele şi dezavantajele celor două alternative – formarea profesorilor în cadrul domeniului Ştiințe ale Educației versus în cadrul domeniilor Științelor fundamentale.
În urma expunerii argumentelor pro şi contra aprobării noului Nomenclator, Premierul a menţionat că este necesară o comunicare mai bună şi consultarea adiţională a proiectului, dar şi o abordare complexă, adaptată la realităţile Republicii Moldova. „O ţară prosperă are la bază doi piloni: educaţia bună şi supremaţia legii. Este bine să preluăm modelele ţărilor străine, dar reformele trebuie să reiasă din realitatea şi necesitatea ţării noastre”, a adăugat în context Pavel Filip.
În concluzie, şeful Cabinetului de miniştri a propus ca pentru formularea unei soluții optime, care ar avea un impact pozitiv în formarea calitativă a cadrelor didactice, precum și pentru eliminarea unor disonanțe de ordin normativ, proiectul să fie consultat suplimentar, cu participarea tuturor actorilor implicaţi, cu scopul de a îmbunătăţi documentul şi a-l definitiva pentru aprobare de către Guvern.