Agenția ieșeană de branding ”Namogo” oferă, cu titlu gratuit, autorităților locale și ieșenilor strategia “Iași – orașul pentru care toți oamenii sunt frumoși”, pentru participarea orașului la competiția “Capitală Culturală Europeană 2021”. Mesajul transmis prin acest plan este că expunerea la cultură umanistă și la educație facilitează înțelegerea dintre oameni și prosperitatea unei comunități. ”Direcția strategică pleacă de la ideea că orice discuție despre viitorul cultural al orașului, precum și participarea la un concurs european care celebrează diversitatea trebuie să aibă o abordare curajoasă și actuală a acestei teme. În dezbaterea despre diversitate, nu putem ignora faptul că orașul are experiența unei prăbușiri morale și culturale tocmai prin respingerea toleranței și libertății: Pogromul de la Iași, din 1941. Din această perspectivă, devine o datorie ca întâlnirea cu modernitatea europeană să fie o oportunitate de reconsiderare a identității noastre. Tocmai pentru că avem răni ale trecutului, este necesar ca tot mai mulți ieșeni să privească libertatea și diversitatea, în toate sensurile sale, ca pe un mod de viață. Considerăm că acesta este un concept cu ample beneficii economice și sociale. Cultura nu mai este înțeleasă doar ca o preocupare elitistă, ci devine un element cotidian al vieții tuturor oamenilor. În consecință, toate evenimentele culturale ale Iașiului pot avea un sens unic, diferit față de alte orașe, și aduc transformări benefice a mentalităților prin participarea întregii comunități. Iașiul are astfel șansa de fi recunoscut în România și în Estul Europei drept orașul în care toți oamenii frumoși la minte și la suflet sunt bineveniți. Este o viziune pozitivă, care poate deveni o promisiune de brand pe termen lung pentru oraș și o propunere de valoare cu șanse reale în competiția “Capitală Culturala Europeană”, afirmă Mihai Mocanu, Brand Strategy Manager, Namogo. În acest sens, ieșenii cu dragoste față de oraș sunt invitați să participe cu idei, critici și propuneri în dezvoltarea acestui proiect. ”Ne dorim ca această implicare să fie fără orgolii, cu bună credință și nu un prilej de atacare a unor persoane sau instituții. Totodată, recunoaștem rolul Fundației “Iași – C.C.E 2021” în extinderea ulterioară a strategiei, cu bugetare, logistică și evenimente, precum și în implementarea proiectului”, a mai precizat Mihai Mocanu. (E.M.)