În urma desfăşurării şedinţelor publice de repartizare pe posturi titularizabile, organizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean (IȘJ) Iaşi în data de 27 iulie, au fost ocupate 104 posturi, dintre care 67 în mediul rural şi 37 în mediul urban. Potrivit reprezentanților inspectoratului, la nivelul judeţului Iași au fost disponibile 154 de posturi, dintre care 78 în mediul urban şi 76 în mediul rural. Cele mai multe posturi titularizabile au fost disponibile pentru specializarea educatori, cu 41 de posturi, dintre care au fost ocupate 33. De asemenea, au fost repartizate 29 de posturi pentru specializarea învăţători, din totalul de 30 de posturi disponibile. Un deficit de cadre didactice se remarcă în domeniul muzicii specializate, unde a fost ocupat doar un post din cele 21 scoase la concurs pentru angajare pe perioadă nedeterminată. O situaţie similară se înregistrează şi pentru disciplina Educaţie fizică şi sport – pregătire sportivă de specialitate, pentru care ambele posturi disponibile la Clubul Sportiv Şcolar ”Unirea” Iaşi au rămas fără ocupanţi. Dintre cei patru candidaţi care au obţinut nota 10 la concursul de ocupare a posturilor vacante a fost repartizat unul singur, Ionela Livia Panainte ocupând postul vacant pentru disciplina Biologie, de la Şcoala Gimnazială ”Petru Rareş” din Hîrlău. Având în vedere lipsa posturilor titularizabile de la disciplina Religie Ortodoxă şi de la Educaţie muzicală, ceilalţi trei candidaţi care au obţinut nota maximă vor putea opta pentru un post alocat pentru angajare pe perioadă determinată, cu posibilitatea de titularizare în anul şcolar următor pe postul ocupat, în baza Art. 253 din Legea Educaţiei Naţionale. ”Numărul de posturi titularizabile a scăzut constant, în virtutea tendinţei profesorilor de a rămâne în sistem, iar fluctuaţiile nu sunt foarte mari. Domeniul educaţional, deşi presupune o salarizare modestă, înseamnă o profesie nobilă, siguranţa postului şi, de multe ori, satisfacţii profesionale care compensează alte aspecte mai puţin favorabile. Există un număr semnificativ de posturi netitularizabile, peste o mie, care vor face obiectul unor repartizări viitoare, deci tinerii absolvenţi vor avea posibilitatea de a se angaja şi de a se acomoda cu sistemul educaţional. Baza de date cu posturile netitularizabile va suporta unele corecţii din cauza dificultăţii de realizare a planului de şcolarizare la unele licee tehnologice. În acest context, prioritate au profesorii titulari din sistem şi, ca perspectivă, nu excludem anumite restrângeri totale sau parţiale de activitate didactică”, a declarat prof. dr. Camelia Gavrilă, inspector şcolar general al IȘJ Iași. (E.M.)