MAE: Informații despre serviciile consulare oferite cetățenilor români din străinătate, prezentate la Roma

 

Cele mai noi informații despre serviciile consulare oferite cetățenilor români din străinătate – platforma electronică de servicii consulare E-Cons, serviciile de atenționare prin sms și aplicația pentru telefoane inteligente „Călătorește în siguranță” – au fost prezentate vineri, la sediul Accademia di Romania din Roma, la o întâlnire cu reprezentanți ai mediului asociativ românesc din Italia, în cadrul campaniei „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”.

Potrivit unui comunicat al MAE remis sâmbătă AGERPRES, campania s-a desfășurat în perioada 12-14 mai, la Roma, unde conducerea Departamentului Consular din cadrul MAE a avut întâlniri cu reprezentanții comunității românești din Republica Italiană, precum și cu diplomații cu atribuții consulare acreditați pe teritoriul acestui stat.’Suntem permanent preocupați de îmbunătățirea serviciilor consulare și adaptarea lor la cerințele românilor din străinătate, încercăm să venim în întâmpinarea tuturor problemelor și situațiilor cu care v-ați putea confrunta, atât prin servicii consulare de calitate, cât și prin acordarea de protecție consulară. Dialogul cu românii din diaspora este extrem de util pentru calibrarea eforturilor rețelei consulare și cunoașterea problemelor pe care le întâmpinați”, a afirmat Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular, la întâlnirea cu românii din Roma, potrivit comunicatului.

„Când vorbim despre avantajele aduse de E-cons, în beneficiul exclusiv al cetățenilor români din străinătate, de la momentul lansării CCSCR — Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate, componentă E-Cons — și până în prezent (ianuarie 2015 — mai 2016) au fost recepționate prin telefon, e-mail și platforma online și soluționate aproximativ 1.500.000 de cereri din partea românilor din Diaspora”, a mai spus Bogdan Stănescu.

În acest context, conducerea Departamentului Consular a organizat la Roma și o reuniune regională de lucru cu șefii oficiilor consulare din Italia (Roma, Milano, Torino, Trieste, Bologna, Catania), în cadrul căreia au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară, problematici legate de actele de stare civilă și de organizarea de consulate itinerante. A fost subliniată necesitatea existenței unor practici unitare la nivelul rețelei consulare din Italia, șefii oficiilor consulare din Italia urmând să participe periodic la reuniuni de lucru pentru a face schimb de bune practici.

Potrivit sursei citate, diplomații cu atribuții consulare au discutat, de asemenea, despre implementarea ultimei componente a sistemului E-Cons, SIMISC (Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni), sistem deja operaționalizat la nivelul a 30 de oficii consulare, dintre care două oficii consulare din Italia. Au fost discutate aspecte practice cu privire la funcționarea SIMISC, adaptate la problematica specifică solicitărilor de servicii consulare din Italia, implementarea sistemului la celelalte oficii consulare românești din Italia fiind planificată pentru a doua jumătate a anului 2016.

La reuniune au participat și reprezentanți ai Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, instituție al cărui sistem informatic este deja interconectat la SIMISC. Prezența acestora a avut rolul de a facilita identificarea de soluții concrete pentru unele situații cu care se confruntă cetățeni români solicitanți de servicii consulare în Republica Italiană.

Campania „Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid.

Programul „Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară, în anul 2016, în statele cu comunități importante de cetățenii români, unde se desfășoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franța, Germania, Marea Britanie.