Consiliul Concurenței a autorizat concentrarea economică prin care Carrefour Nederland BV achiziționează magazinele Billa, cu condiția cesionării a trei supermarketuri active din Brăila și a neimplicării în activitatea acestora timp de zece ani.
Conform unui comunicat remis miercuri, AGERPRES, în urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că în zona geografică Brăila operațiunea ar putea conduce la consolidarea poziției pe piață a Carrefour, cu efectul reducerii posibilităților de alegere a consumatorilor. În această situație, ar fi existat posibilitatea ca tranzacția să conducă la creșterea prețurilor produselor alimentare în zonă.
„Ca urmare, tranzacția a fost autorizată cu condiția respectării unor angajamente asumate voluntar de către Carrefour. Astfel, Carrefour și-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piața din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market și un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat să nu se implice în activitățile cesionate pe o perioadă semnificativă, de cel puțin 10 ani”, precizează reprezentanții Consiliului Concurenței.
Cesiunea va fi realizată ca un transfer de activitate continuă fără întreruperea activității, pentru fiecare magazin în parte sau pentru toate împreună. Totodată, Carrefour va depune toate eforturile pentru a menține viabilitatea economică și competitivitatea activității destinată cesionării.
De asemenea, Carrefour va avea obligația de a pune la dispoziția Consiliului Concurenței informații referitoare la potențialii cumpărători, dar de a obține acordul prealabil al autorității de concurență referitor la cumpărătorul desemnat.
În celelalte zone analizate nu au fost identificate îngrijorări concurențiale, având în vedere că există mai mulți concurenți alternativi pe aceste piețe, precizează autoritatea de concurență.
Pe parcursul procesului de analiză a tranzacției, Consiliul Concurenței a solicitat părților interesate să prezinte observații sau opinii atât în legătură cu operațiunea de concentrare economică notificată, cât și referitor la angajamentele propuse de Carrefour.
„Analiza Consiliului Concurenței a condus la concluzia că operațiunea de concentrare economică nu mai ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziții dominante pe piețele relevante identificate”, se mai menționează în comunicat.
Decizia Consiliului Concurenței va fi publicată pe site-ul instituției după ce vor fi eliminate informațiile cu caracter confidențial.