Tentativele de manipulare politică prin interese legate de Moscova pe rețelele sociale în timpul campaniei electorale prezidențiale din 2016 în SUA au fost mult mai vaste decât se estimase inițial, au declarat luni numeroase surse, citate de AFP. Facebook, Twitter și Google se află în vizorul Congresului american, care anchetează o posibilă ingerință rusă în campania care a dus la victoria lui Donald Trump și care consideră că rețelele sociale au servit drept platforme pentru propaganda venită din Rusia. Mai multe comisii parlamentare urmează să audieze reprezentanți ai acestor trei companii marți și miercuri. Facebook a declarat la începutul lunii octombrie că aproximativ “10 milioane de persoane în SUA” au vizionat conținuturi sponsorizate (“ads”, reclame) finanțate de aproape 500 de conturi activate din Rusia și care ar fi putut fi folosite pentru a manipula opinia publică, în special prin accentuarea faliilor ideologice în cadrul societății americane. Potrivit Facebook, aceste conținuturi au fost finanțate de o entitate rusă numită “Internet Research Agency” și destinată să difuzeze conținuturi pe rețelele sociale prin conturi false de utilizatori.