Opera lui Constantin Brâncuşi, românul care aparţine lumii, rămâne actuală prin aceea că este esenţială, afirmă academicianul Răzvan Theodorescu, preşedintele Secţiei de arte, arhitectură şi audiovizual a Academiei Române.
„Opera lui Brâncuşi rămâne actuală prin aceea că este esenţială. Şi esenţele sunt mereu actuale. Fără îndoială că izvoarele folclorice, izvoarele istorice şi protoistorice au jucat un rol foarte mare în opera lui, nu numai cele din spaţiul nostru, ci şi cele din spaţiul artei universale, dar, înainte de toate, contează felul în care Brâncuşi a ştiut să transforme nişte lucruri arhaice în nişte lucruri absolut contemporane epocii în care el a făcut-o şi contemporane cu noi astăzi. El rămâne al lumii. Nu îl putem cantona. Este românul Brâncuşi care aparţine lumii”, a declarat, pentru AGERPRES, Răzvan Theodorescu, în contextul împlinirii a 145 de ani de la naşterea părintelui „Măiastrei”.
El a precizat că vorbeşte „în numele Secţiei de arte a Academiei”, a cărei poziţie din anii ’50 faţă de Brâncuşi s-a „clarificat” odată cu trecerea timpului.
„Vă vorbesc acum în numele Secţiei de arte a Academiei, aceea care, cu multe decenii în urmă, a avut o poziţie cel puţin stranie în ceea ce îl priveşte pe marele nostru artist Constantin Brâncuşi. Evident, în trecerea timpului, lucrurile s-au clarificat, Brâncuşi este o efigie naţională şi ca atare trebuie să tratăm toată istoria receptării brâncuşiene în cultura românească”, a arătat academicianul. AGERPRES