JIM JAGDFELD, SPECIAL TO THE NEWS Senior Lauren Rill,17 works on Algebra.

Ministrul interimar al Educaţiei spune că în anumite situaţii şcolile pot solicita trecerea în online

Ministrul interimar al Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni că, în afara situaţiilor generale cunoscute, cursurile se pot desfăşura online dacă şcoala solicită acest lucru însă în anumite situaţii.

 

„Situaţia este diferită între o şcoală în care rata de infectare este de peste 6 la mie şi o şcoală în care rata de infectare în localitate este 18, 19 sau 20 la mie. Situaţia este diferită într-o şcoală în care avem un caz de îmbolnăvire sau carantinare în rândul cadrelor didactice sau niciun caz faţă de situaţia în care avem 10 – 15 cazuri de îmbolnăvire. Aceste lucruri pot fi cunoscute doar la nivelul şcolii. (…) Situaţia este diferită într-o şcoală în care clasele au efective reduse de elevi, în care se învaţă într-un singur schimb şi într-o şcoală în care se învaţă în trei schimburi, cu clase care sunt la maxim din perspectiva numărului de elevi. (…) Atunci, separat de regulile generale cunoscute, avem posibilitatea trecerii în online a oricărei şcoli din România care emite această solicitare, prin conducerea şcolii, care e singura capabilă să cunoască realităţile din acea şcoală”, a afirmat Cîmpeanu, într-o conferinţă de presă.

El a precizat că solicitarea de intrare în online se poate face în baza articolului 3 alineatul 2 din Ordinul comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii.

„Solicitarea şcolii se face către inspectorat. Am luat legătura cu toate inspectoratele şi inspectoratele vor aproba toate aceste solicitări, indiferent de numărul lor”, a spus ministrul interimar al Educaţiei.

Potrivit acestuia, o situaţie este cea în care unităţile de învăţământ au nevoie de avizul direcţiei de sănătate publică şi al Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă pentru a desfăşura cursuri fără prezenţă fizică.

„Toate inspectoratele şcolare judeţene au înţeles modul în care trebuie să aplice prevederile Ordinului comun care acoperă toate situaţiile posibile. Resping categoric acea fugă de răspundere, manifestată în puţine situaţii, dar manifestată din partea unor directori de şcoli, care neînţelegând că atunci când eşti directorul unei şcoli ţi-ai asumat responsabilitatea gestionării situaţiei din acea şcoală şi aşteaptă la nivel uniform o decizie centralizată care nu poate fi luată tocmai din cauza condiţiilor diferite între cele 17.632 şcoli”, a afirmat ministrul interimar al Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a precizat că Ordinul comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii reglementează toate situaţiile în care şcolile pot trece în online.

„Sunt 17.632 de şcoli în România. Avem două reguli generale de bază care au fost uşor înţelese: apariţia unei îmbolnăviri într-o clasă – se suspendă activitatea la nivelul clasei. A doua regulă – la apariţia suspendării unui număr de clase egal cu cel puţin jumătate din numărul claselor din şcoală se suspendă activitatea fizică la nivelul întregii şcoli. Aceste două reguli generale au fost corect înţelese, dar avem pe de altă parte articolul 6 alineatul 9 şi articolul 3 alineatul 2 care reglementează situaţii specifice mult diferite de la o şcoală la alta, de la un judeţ la altul”, a adăugat el. AGERPRES