Ministerul Educaţiei Naţionale a premiat marţi, la Palatul Parlamentului, cele 87 de unităţi de învăţământ preuniversitar câştigătoare ale celei de-a XVI-a ediţii a Competiţiei Naţionale „Şcoală Europeană”.
Competiţia „Şcoala europeană” se adresează tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar, care au fost şi sunt implicate în proiecte şi programe europene în domeniul educaţiei şi formării profesionale.
Această competiţie constă în evaluarea calităţii şi coerenţei manageriale, precum şi a impactului pe care activităţile desfăşurate în cadrul acestor proiecte şi programe le au asupra şcolii şi asupra comunităţii din care aceasta face parte.
„Ajunsă la cea de-a 16-a ediţie, competiţia naţională „Şcoala europeană” a devenit din ce în ce mai atractivă pentru unităţile de învăţământ din România, atât de stat, cât şi particulare. Acest lucru este dovedit prin numărul mare de dosare de candidatură depuse în vederea evaluării. Anul acesta au fost depuse 136 de dosare de candidatură. Anul 2019 este foarte important pentru noi ca stat, este anul în care, în primul semestru, România asigură pentru prima dată Preşedinţia rotativă a Consiliului UE. În domeniul educaţiei şi formării profesionale, contribuţia României la crearea unui spaţiu european al educaţiei se regăseşte sub motto-ul „Educaţia care conectează”, fiind centrată pe interacţiunea a trei aspecte principale: mobilitate, excelenţă şi incluziune”, a afirmat secretarul de stat în MEN Ionel Florian Lixandru, la festivitatea de premiere.
Potrivit acestuia, în acest an a crescut numărul de şcoli câştigătoare, de la 65 la 87.
Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a afirmat că „toate şcolile româneşti sunt şcoli europene”.
„Este o ţară europeană şi cred că aşa trebuie să rămânem, pentru că noi, toţi românii, pornind chiar din şcoli, împărtăşim şi apreciem enorm valorile europene. Le împărtăşim pentru că sunt şi ale noastre. Şi cum am putea să nu avem respect şi preţuire pentru tot ce au realizat generaţii şi generaţii în cultura Uniunii Europene. Cum ar putea să nu ne îmbogăţească şi pe noi şi cum s-ar putea ca ceea ce au creat generaţii şi generaţii de români în cultura lumii să nu fie parte din cultura Uniunii Europene. De aceea eu cred că toate şcolile româneşti sunt şcoli europene. Sunt şcoli europene prin poziţia geografică a României, dar sunt şcoli europene şi prin opţiuni şi prin valori deopotrivă şi lucrul acesta aşa trebuie să rămână. Dar cred că sunt şi şcoli europene pentru că atunci în istorie în sfârşit se secol XVIII început de secol XIX atunci când marea majoritate a şcolilor româneşti s-au construit ele s-au construit după modelul unor şcoli occidentale, unor şcoli europene”, a spus Andronescu.
Potrivit ministrului, în şcoala românească există performanţă, care se datorează profesorilor.
„Poate că nu este întâmplător că şi şcoala românească construită după model franţuzesc sau german este o şcoală care astăzi poate să stea cu fruntea sus în acest mare ansamblu al şcolilor europene. Ediţie de ediţie ne aduce mai multe şcoli (n.r. – competiţia), ediţie de ediţie creşte performanţa celor care devin câştigătoare şi atunci fără îndoială nu avem cum să nu fim bucuroşi că în şcoala românească există performanţă, că această performanţă o datorăm profesorilor care slujesc în aceste şcoli şi folosesc acest verb cu mare determinare şi în sensul cel mai pozitiv cu putinţă”, a arătat Andronescu. AGERPRES