Municipiul Chişinău a fost inclus în reţeaua globală UNESCO a oraşelor care învaţă

Municipiul Chişinău, alături de 54 de oraşe din 27 de ţări ale lumii, au devenit astăzi parte a Reţelei globale UNESCO „Oraşe care învăţă”. Reprezentanţii Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru educaţie, ştiinţă şi cultură au precizat că oraşele selectate sunt exemple remarcabile în care învăţarea pe tot parcursul vieţii poate deveni o realitate la nivel local. Reţeaua globală UNESCO a oraşelor care învaţă promovează dialogul politic, învăţarea de la egal la egal şi colaborarea între oraşele membre. Astfel, municipiul Chişinău va avea acces la proiectele globale care vizează învăţarea pe tot parcursul vieţii. Potrivit Primăriei Chişinău, în cadrul evenimentului, care s-a desfăşurat în regim online, primarul general al municipiului Chişinău, Ion Ceban, a remarcat aspectele importante ale titlului obţinut şi a mulţumit directorului Institutului UNESCO, David Atchoarena, pentru oportunitatea de a participa la această întrunire importantă pentru Chişinău şi cetăţenii capitalei. „Învățarea pe tot parcursul vieții este o necesitate, iar în acest sens vrem să devenim un oraş exemplu. Mai mult, acest concept poate contribui şi la implementarea Agendei de Dezvoltare Durabilă 2030, care se axează pe asigurarea unei educații de calitate incluzive și echitabile prin promovarea oportunităților de învățare continuă pentru toți, dar şi prin crearea spaţiilor publice incluzive, sigure, rezistente și durabile”, a declarat Ion Ceban. UNESCO Global Network of Learning Cities (GNLC) este o reţea internaţională orientată către politici care oferă inspiraţie, cunoştinţe şi bune practici. Membrii GNLC UNESCO beneficiază de împărtăşirea politicilor şi practicilor de învăţare pe tot parcursul vieţii, producere şi schimb de cunoştinţe privind provocările şi soluţiile-cheie, iniţiativele de consolidare a capacităţilor şi de formare, precum şi participarea la evenimente globale, cum ar fi conferinţa internaţională a „oraşelor care învaţă”. Pe baza strategiei GNLC UNESCO pentru 2019-2021, cei peste 170 de membri ai reţelei îşi concentrează activităţile comune pe şapte grupe-cheie: educaţia pentru dezvoltare durabilă; echitate şi incluziune; planificare, monitorizare şi evaluare educaţională; educaţie pentru cetăţenia globală; antreprenoriat; sănătate şi bunăstare; şi alfabetizare. (sursa. www.trm.md)