Această minunată operă face parte dintr-un ciclu de patru tablouri, alături de Vânzătoarea de peşte, Vânzătoarea de păsări şi Bucătăria. Vincenzo Campi pictează numeroase replici cu acelaşi subiect. Artistul activează în Cremona, un oraş de provincie. În timpul secolului al XVI-lea, acest oraş se afla în plină dezvoltare artistică. Pictorul îmbină rafinamentul specific manierismului cu caracterul concret al tradiţiei artistice din Lombardia. El alternează scene religioase cu imagini preluate din viaţa cotidiană. Expoziţia spectaculoasă de fructe, vânat, păsări sau peşti devine treptat un motiv unitar. Vincenzo Campi nu ezită niciodată în pictură. Scenele sale sunt mereu create după reguli bine definite. Modul de distribuţie a detaliilor este extrem de riguros. Datorită stilului sobru, Vincenzo Campi intră în rândul precursorilor unei reforme puternice, care-şi propun revoluţionarea concepţiei asupra operei de artă. Această reformă respinge ierarhia dintre temă şi pictura „de gen” (n.t. – pictură care înfăţişează aspecte ale vieţii de toate zilele), între imagine şi public există un raport direct, evident, iar această caracteristică aparţine aceluiaşi cadru cultural ce a stat la originea activităţii revoluţionare a lui Caravaggio şi, în paralel, face trimitere la pictura „naturală” promovată de pictorii Carracci în Bologna. Adrian Filip