El a precizat, la TVR Info, că problema siguranţei rutiere a fost evidenţiată într-o serie de rapoarte de ţară şi că România ocupă primul loc în Uniunea Europeană în ce priveşte decesele provocate de accidente rutiere.
„Există o rezistenţă enormă la nivelul Ministerului Afacerilor Interne şi la nivelul clasei politice din România. Comisia de transporturi pe care o conduc este comisie raportoare pe proiectele care ţin de Codul rutier. Reflexul politicienilor şi al parlamentarilor este să slăbească Codul rutier. Parcarea de la Parlament, e verificabil… sunt oameni cu maşini foarte puternice, bolizi, maşini scumpe, care vin cu ele la Parlament pe distanţe lungi, nu respectă regulile, detestă să fie traşi la răspundere. De altfel, există tot felul de clipuri de notorietate în spaţiul public. Şi atunci există o rezistenţă enormă atât la nivelul clasei politice, dar şi, din păcate, la nivelul conducerii poliţiei”, a susţinut liderul USR.
Cătălin Drulă a făcut referire la apelul lansat de primarul Timişoarei, Dominic Fritz, şi la faptul că depăşiri de viteză înregistrate pe camerele de luat vederi nu sunt sancţionate de către Poliţia Rutieră.
„Colegul meu, primarul Timişoarei, Dominic Fritz, a ieşit cu un apel disperat acum câteva zile. Au nişte camere montate, un sistem foarte modern, care măsoară viteza. Şi zilnic văd în zone cu 50 km/oră – ca să fie clară limita – 120 de kilometri pe oră, 140… Au mii şi zeci de mii de depăşiri de viteze constatate. Ministerul Afacerilor Interne – Poliţia Rutieră nu vrea să facă nimic cu ele, nu vrea să emită amenzi. (…) Ne putem uita şi puteţi cere date să vedeţi: câte amenzi dau, câte cinemometre – termenul tehnic pentru radare – au funcţionale. (…) Sunt lăsaţi intenţionat fără resurse, pentru că, v-am spus, politicienii înşişi sunt dintre cei care încalcă aceste reguli”, a susţinut Drulă.
În opinia sa, problemele de siguranţă rutieră sunt generate de infrastructură, dar şi de faptul că nu sunt respectate regulile de circulaţie.
„Un drum cu separare între căi, ca să vorbesc tehnic – o autostradă – salvează vieţi. Este statistic, iar în România, dacă ne uităm, avem 1.000 de kilometri de autostradă funcţională. Acolo unde s-au deschis autostrăzi, s-au salvat vieţi. Apoi mai este ceva: partea de a respecta regulile de circulaţie. Or, aici, în PNRR, Ministerul Transporturilor – şi o să recunosc că ne-am depăşit puţin mandatul, pentru că ştiam că de la Ministerul Afacerilor Interne o să avem opoziţie – am pus în PNRR, iar colegul meu Ghinea a trimis la Bruxelles, 1.000 de radare fixe; schimbarea legislaţiei, astfel încât acele camere care filmează contravenţiile – trecerea pe roşu, depăşirile grave ale vitezei, curse de maşini – să poată să fie sancţionate. E o metodă modernă. Le-am pus în PNRR, există obligaţia să fie făcute, deocamdată nu s-a mişcat nimic. (…) Nu s-a făcut decât licitaţie pentru BMW-uri, caiet de sarcini cu dedicaţie. Nu s-a luat nimic din rest”, a spus el. AGERPRES