Autostrada Est-Vest, inclusă în varianta finală a Master Planului General de Transport al României

varianta revizuita a autostrazii est-vestMinisterul Transporturilor (MT) a dat publicității marți, 10 februarie, varianta revizuită a Master Planului General de Transport al României. Potrivit documentului, Autostrada Est – Vest (Ungheni – Iași – Tg. Neamț – Ditrău – Tg. Mureș) a fost inclusă în varianta finală a Master Planului. Astfel, tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț va fi construit ca autostradă fazată (adică, în primă fază drum expres, îmbunătățit ulterior la statutul de autostradă), în loc de drum expres. Tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni va fi construit ca autostradă cu două benzi pe sens, în loc de drum expres. Un alt drum din Moldova, respectiv Bacău – Pașcani va fi construit în regim de autostradă, cu două benzi pe sens, în loc de drum expres. Astfel, Iașul va fi conectat atât cu vestul țării (prin Autostrada Est – Vest), cât și cu sudul țării (prin Autostrada Iași – Pașcani – Bacău). În total, pentru perioada 2014-2020, Ministerul Transporturilor și-a propus realizarea a 1.301 km de autostradă, cu 645 km mai mulți decât în varianta inițiala a Mater Planului), investiția ridicându-se la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate doar pentru autostrăzi. În afară de tronsoanele de autostradă Târgu Mureș – Târgu Neamț, Târgu Neamț – Iași – Ungheni și Bacău – Pașcani, în document mai figurează tronsonul Sibiu – Pitești, după ce în varianta anterioară, acesta era prevăzut drept drum expres. Tot regim de autostradă va avea și cel de-al doilea inel al centurii Capitalei, în timp ce statut de drum expres vor avea segmentele Dej – Beclean – Bistrișa, în loc de drum regiotrans, în varianta inițială a Master Planului, București – Alexandria (la fel) și Alexandria – Craiova (la fel). Ca noutate, în varianta revizuită a Master Planului General de Transport apare legătura dintre Aeroportul Internațional ”Henri Coanda” și Autostrada 3 (București – Ploiești), care urmează să fie construită ca drum expres, în condițiile în care acest tronson nu fusese inclus în prima variantă a documentului întocmit de Ministerul Transporturilor. (E.M.)