Un număr important din afacerile active în România sunt cele de familie, aflate în procesul de succesiune la generația a 2-a

Un număr important din afacerile active în România sunt afaceri de familie, care acum se află în procesul de succesiune la generația a doua, însă, pentru ca acest proces să se realizeze cu succes, este nevoie de un plan pe termen foarte lung, chiar de zeci de ani, potrivit lui Bogdan Ion, country managing partner, EY România.

‘Un număr important din afacerile active în România sunt afaceri de familie, care acum se află în procesul de succesiune la generația a doua. Acest proces implică o serie de provocări cum ar fi disponibilitatea fondatorilor de a realiza succesiunea, în ce măsură aceștia au succesori, cum sunt aleși aceștia și cum sunt formați pentru a prelua afacerea. Pentru ca această tranziție la o nouă generație să se realizeze cu succes, este nevoie de un plan de succesiune pe un orizont de timp foarte lung, chiar de zeci de ani, care să fie executat în mod consecvent. Optimizarea dintr-o perspectivă juridică și fiscală a tranziției trebuie avută și ea în vedere, ca și comunicarea succesorului. Aceasta din urmă este critică pentru menținerea încrederii în business a părților interesate, de la angajați până la clienți, furnizori și bănci”, a declarat Bogdan Ion.

Conform unui raport lansat de EY și Kennesaw State University’s Cox Family Enterprise Center, dat joi publicității, afacerile de familie care înregistrează cel mai mare succes sunt acelea care pot integra elementele practice cu inovația, strategia și spiritul comercial, precum și cu grija față de valorile familiei. Cei care reușesc să îndeplinească aceste condiții determină creștere pe termen lung și asigură unitatea familiei.

Raportul are la bază 1.000 de interviuri și răspunsurile primite din partea celor mai mari 25 de afaceri de familie din fiecare dintre cele mai mari 21 de piețe la nivel global și furnizează informații despre cheia succesului afacerilor de familie, concentrându-se asupra a șapte factori: succesiunea, femeile lideri, guvernanța corporativă, comunicarea și rezolvarea conflictelor, brandingul, responsabilitatea socială corporativă, filantropia și sustenabilitatea, securitatea informatică.