O nouă arteră de circulație deschisă în oraș

stradela redeschisaȘoferii ieșeni au posibilitatea de a ajunge într-un timp mult mai scurt din centrul orașului către Gara Internațională ”Nicolina”, odată cu deschiderea circulației pe stradela Sf. Andrei, în urma definitivării de către municipalitate a marcajelor rutiere şi montarea indicatoarelor. Noua arteră funcţionează cu sens unic dinspre strada Palat spre Podul Cantemir, punând la dispoziţia şoferilor două benzi de circulaţie. La intersecţia dinspre Splai Bahlui, traficul este reglementat printr-un semafor care permite intrarea în siguranţă pe accesul spre Bulevardul Dimitrie Cantemir şi Gara Internațională ”Nicolina”. Stradela Sf. Andrei nu oferă, în schimb, acces direct pentru şoferii ce vin de pe strada din Palas. Pentru a nu bloca intersecţia, şoferii de pe această legătură au obligatoriu la dreapta spre Piaţa Palatului. Pentru a nu permite autovehiculelor întoarcerea pe sensul spre Podu Roş, pe axul central al drumului au fost montaţi popici rutieri. Potrivit oficialilor Primăriei, din punctul de vedere al traficului, odată cu deschiderea stradelei, este realizat un inel de acces spre şi dinspre zona centrală a oraşului. Strada Sf. Andrei asigură fluxul spre Piaţa Palatului, în timp ce stradela crează o legătură directă spre malul Bahluiului. ”Prin deschiderea circulaţiei, este descongestionată în primă instanţă intersecţia din dreptul Facultăţii de Construcţii, la intrarea spre Podu Roş. Este facilitat accesul dinspre zona centrală spre Podul Cantemir şi prin Splai Bahlui Mal Stâng spre Podul de Piatră”, afirmă reprezentanții municipalității. Stradela Sf. Andrei a fost construită pe parcursul anului trecut, devenind cea mai nouă arteră înfiinţată în municipiu. Legătura rutieră are o lungime de 190 de metri, cu două benzi de circulaţie, şi a fost realizată parţial pe traseul fostei stradele, ce nu avea legătură în strada Palat şi parţial pe terenul dintre blocurile din dreptul podului Cantemir. Odată cu realizarea străzii au fost create şi pavate trotuarele, lăţimea acestora fiind limitată din pricina proprietăţilor private din zonă. (E.M.)