Piaţa auto a crescut în primele şapte luni cu 16%

masiniPiaţa auto a crescut în primele şapte luni cu 15,8%, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale ajungând la 66.054 unităţi, însă în iulie faţă de luna anterioară media zilnică a fost cu 19% mai mică, iar comparativ cu luna mai vânzările au fost cu 29% mai scăzute, a anunţat marţi APIA.ţa”Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule au înregistrat, în primele şapte luni ale anului 2015, o creştere de 15,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În interiorul acestei cifre, avem autoturismele cu o creştere de 13,4%. Apar însă semnale de temperare a creşterilor înregistrate în lunile anterioare, acestea fiind cu atât mai interesante cu cât cererea ar fi trebuit să fie, totuşi, ceva mai consistentă în această perioadă ca urmare a demarării târzii a Programului Rabla. Un indicator elocvent în susţinerea acestei afirmaţii este media zilnică a vânzărilor, care în luna iulie a fost mai mică cu 19% faţă de iunie şi cu 29% faţă de mai”, se arată într-un comunicat al APIA.Pe modele, cu cele 9.341 unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele şapte luni ale anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 3.868 unităţi, Dacia Sandero, cu 3.617 unităţi, Skoda Octavia, 2.244 unitaţi şi Dacia Logan MCV, cu 1.833 unităţi.În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere care ajunge la 54%, in continuă scădere de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piaţă) şi mai mică decăt cea din 2014 (54,6%).Opt mărci cu nouă modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste media de 54%, vârfurile fiind BMW la mărci (93,4%) şi Volkswagen Passat la modele (96,1%).În ceea ce priveşte autoturismele hibride sau electrice, în primele şapte luni ale acestui an au fost vândute 246 de unitaţi (din care 16 electrice 100%), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 129 unităţi, doar 2 fiind electrice.Persoanele juridice din România au achiziţionat 75% dintre maşinile noi din România, în scădere faţă de luna mai, când acestea cumpăraseră 81% din total.În ceea ce priveşte autovehiculele rulate aduse din străinătate, acestea au fost cu 13,4% mai multe faţă de perioada similară a anului trecut (135.208 în 2015, comparativ cu 119.208 anul trecut).Peste 76% dintre autovehiculele rulate (aproximativ 103.000) au o vechime de cel puţin opt ani.”Peste 76% dintre acestea au o vechime de cel puţin opt ani (vârstă la care vehiculele existente în parcul auto naţional pot fi casate prin Programul Rabla). Astfel, avem, după şapte luni din 2015, un raport de 3,1 la 1 între importurile de autoturisme rulate şi vânzarile celor noi, relativ similar cu cel care se înregistra în aceeaşi perioadă a anului 2014″, se mai arată în raportul APIA.În luna iulie s-au produs, în România, 39.406 autovehicule, cu 13,3% mai multe faţă de luna iunie. Producţia totală în primele şapte luni ale anului a fost de 251.839 de unităţi (+2,3%), dintre acestea 221.335 fiind Dacia, iar 30.504 Ford.Cele mai mari volume le-au înregistrat modelele Dacia Duster (104.268 de unităţi, în creştere cu 4,8%), Dacia Logan (51.712 unităţi, în scădere cu 5,6%), Dacia Sandero (40.493 de unităţi, în creştere cu 36,4%), Ford B-Max (30.504, în scădere cu 16,5% mai puţin decât în 2014) şi Dacia Logan MCV (24.862 de unităţi, cu 3,4% mai puţin decât în 2014).Dintre cele 251.839 de unităţi produse în primele şapte luni, 91% (228.306 de unităţi) au fost exportate, în creştere cu 0,2% faţă de 2014.În topul celor mai multe maşini înmatriculate în primele şapte luni ale anului conduce Dacia, cu 19.822 de unităţi (36,5% din total), urmată de Volkswagen cu 5.192 unităţi (9,6%), Skoda 4.896 unităţi (9%), Ford 3.434 unităţi (6,3%), Renault 3.369 unităţi (6,2%) şi Opel 1.928 unităţi (3,6%).