Sculptorul G. Zărnescu a primit marele premiu, la a 25-a ediție a Saloanelor Moldovei

imageResize (9)Sculptorului Gheorghe Zărnescu i-a fost atribuit joi, în cadrul unei festivități găzduite de Galeriile de Artă din Bacău, marele premiu al expoziției-concurs de artă plastică contemporană „Saloanele Moldovei”, eveniment aflat la a 25-a ediție, deschis artiștilor plastici din România și Republica Moldova. Premiul Uniunii Artiștilor plastici din România a revenit lui Adrian Șerbănescu, autorul lucrării în tempera „Transfer”, iar premiul pentru întreaga activitate l-a primit pictorul și profesorul Ilie Boca. Juriul, format din artiști plastici, critici și istorici de artă din România și Republica Moldova, a avut de analizat 349 lucrări înscrise în acest an în tradiționala competiție de 59 de creatori. Laureați au mai fost Dumitru Bolboceanu, președintele Uniunii Artiștilor Plastici din Republica Moldova, pentru pictura „Doina”, Nina Șibaev, autoarea graficii „Monotonia vibrației”, Victoria Cozmolici pentru pictura în ulei „Terra”, Valeriu Vânagă, creatorul piesei „Dialog” realizată în sticlă, lemn și faianță și ceramistul Gabriel Obreja pentru lucrarea „Ritmuri Decorative”. Premiul primăriei din Chișinău a fost acordat sculptorului Simion Cristea, autorul creației „Cina Troiță”, iar cel al primăriei municipiului Bacău lui Tudor Zbârnea, pentru pictura în ulei intitulată „Între tată și Fiu”. „Ediția din acest an a Saloanelor Moldovei a fost una reușită, lucrările expuse fiind la un nivel calitativ apropiat, de aici și dificultatea juriului la selecție, fapt relevat și de necesitatea creșterii numărului nominalizărilor de la 27 la 39”, a declarat, pentru AGERPRES, Mariana Popa, președinta juriului din acest an. „Saloanele Moldovei reprezintă un exemplu despre ceea ce poate însemna continuitatea unei idei de unitate națională. Păstrarea ritmicității acestei valoroase manifestări, care, de la prima sa ediție, nu a avut nicio sincopă, reprezintă un caz rar pentru domeniul artei plastice de pe cele două maluri ale Prutului și chiar din Europa, dar și un îndemn la extinderea acestei experiențe remarcabile și în alte domenii ale artei și nu numai”, a subliniat, pentru AGERPRES, Dumitru Bolboceanu, președintele Uniunii Artiștilor Plastici din Republica Moldova. Geo Popa, directorul Centrului de cultură și arte „George Apostu” din Bacău, gazdă alături de Complexul Muzeal Bacău, Galeriile Arta și Galeriile UAP a uneia din cele patru expoziții deschise joi, a apreciat, la rândul său, că și în acest an evenimentul „atestă că a rămas o punte trainică între artiștii plastici de pe cele două maluri ale Prutului, dar și un semnal clar privind o manieră de colaborare culturală frățească”. Potrivit criticului de artă Carmen Mihalache, „această manifestare de tradiție a contribuit, de-a lungul anilor, datorită manierei reușite de a fi prezentată publicului, la o modalitate eficientă, atât în plan artistic, dar chiar și financiar, de promovare publică a tinerilor artiști din România și Republica Moldova”.