Continental: Nu există indicii că Volkswagen ar fi încercat să facă presiuni pentru reducerea costurilor

Continental AG, al doilea mare producător european de componente auto și anvelope, nu are indicii că Volkswagen ar fi încercat să facă presiuni asupra furnizorilor săi încercând să-și reducă costurile, pe fondul scandalului emisiilor, transmit Bloomberg și Reuters. Luna trecută, publicația germană ‘Handelsblatt’, a anunțat că VW intenționează să facă economii de trei miliarde de euro pe seama furnizorilor săi, majoritatea producători de componente auto.
‘Nu am primit până acum date concrete de la Volkswagen privind reducerile de costuri. Discuțiile noastre cu VW se desfășoară ca de obicei’, a afirmat directorul financiar al companiei germane, Wolfgang Schaefer. Acesta a adăugat că fiecare companie trebuie să-și stabilească ‘o cultură corporatistă’ care să promoveze transparența deciziilor, pentru a evita ‘situațiile de genul celor cu care se confruntă VW’.
Grupul Volkswagen, unul din cei mai mari cinci clienți ai Continental, este ‘foarte bine poziționat’ din punct de vedere financiar, a dat asigurări Wolfgang Schaefer.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, face deja obiectul unor investigații în mai multe țări după ce, în luna septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Acțiunile Continental AG au scăzut luni la bursă cu aproape 5%, deși compania a revizuit în creștere, pentru a treia oară în acest an, estimările privind ținta de profit din 2015, pe fondul deprecierii euro și al majorării cererii în America de Nord și Europa. Luni dimineață, acțiunile Continental au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu 4,8%, cel mai semnificativ declin din 24 septembrie, apoi s-au tranzacționat în scădere cu 4,1%, la 214,85 euro.
Compania germană se așteaptă ca profitul înainte de taxe și dobânzi, excluzând elementele excepționale, să se cifreze la ‘peste 11%’ din vânzări anul acesta, comparativ cu un avans de aproximativ 11% estimat în august, datorită majorării cererii în America de Nord și Europa. Veniturile din acest an ar urma să depășească 39 miliarde de euro (42 miliarde de dolari), în timp ce analiștii se așteaptă la 39,1 miliarde de euro. Producția de autoturisme și vehicule comerciale ușoare va crește probabil cu 1% pe plan global față de prognoza precedentă, de 2%, a anunțat Continental.
Profitul operațional ajustat a urcat în trimestrul trei din 2015 cu 11%, la 1,075 miliarde de euro (1,16 miliarde de de dolari), ușor sub estimările analiștilor, de 1,083 miliarde de euro.
Deprecierea euro, declinul prețului țițeiului și al altor materii prime a ajutat compania germană să-și reducă costurile în acest an.
Pe piața din România, Continental are aproximativ 5.000 de angajați la uzine din Timișoara, Sibiu și Brașov.