Bugetul mediu alocat de români pentru cumpărături online de Black Friday va fi de 460 lei

Bugetul mediu pe care românii îl vor aloca pentru ediția Black Friday de anul acesta va fi de 460 lei, cu peste o treime mai mare față de cel de anul trecut, care a fost de circa 340 lei, conform estimărilor unei companii de plăți digitale din România. Anul acesta va fi primul Black Friday din România în care consumatorii pot plăti inclusiv cu Bitcoin produsele comandate, la toți comercianții parteneri Netopia mobilPay care au implementat tranzacțiile cu moneda digitală. De asemenea, suma medie cheltuită de Black Friday se va dubla față de media anuală. În acest an, tranzacția medie zilnică a fost de 230 de lei, iar în vinerea reducerilor românii vor cheltui, în medie, 460 lei. Potrivit sursei citate, cele mai multe tranzacții vor fi realizate pentru produse IT&C, fashion, cosmetice, home&deco, cărți, dar și pachete turistice sau bilete de avion. Apetitul consumatorilor pentru prețurile scăzute anunțate deja de către retailerii online va avea un impact și asupra numărului total de plăți digitale realizate pe teritoriul României, acesta urmând să crească cu peste 50%, într-un ritm similar cu cel de anul trecut, conform estimărilor Netopia mobilPay. În ceea ce privește dispozitivele de pe care se vor face plățile online de Black Friday, aproximativ o treime vor fi generate de pe tablete și telefoane cu sisteme de operare smart, iar restul de pe desktop-uri și laptop-uri. Totodată, peste jumătate dintre plăți vor fi efectuate din București, urmate de cele din Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Iași și Constanța, fiecare cu o rată între 5% și 3%. Ca la fiecare ediție Black Friday, cu foarte multe reduceri anunțate și, implicit, cu un număr ridicat de tranzacții online, reprezentanții companiilor procesatoare de plăți online recomandă tuturor celor care achită cu cardul, inclusiv comercianților, să se asigure că procesatorii au implementat cel puțin pagina de plată securizată (SSL). Evenimentul Black Friday din acest an este anunțat de către majoritatea retailerilor din mediul online și offline pentru perioada 20-22 noiembrie.