Apple și Samsung vor intra pe piața de plăți mobile din China

Primii doi producători mondiali de smartphones, Samsung Electronics Co. și Apple Inc, au ajuns la acorduri separate cu China UnionPay Co. pentru a introduce fiecare propriul sistem de plăți mobile pe piața din China în 2016, informează Bloomberg. Deținătorii de carduri UnionPay, cea mai mare rețea de plăți și clearing din China, vor putea să-și utilizeze telefoanele iPhone, tabletele iPad și ceasurile Apple Watch pentru a face plăți prin serviciul Apple Pay. Utilizatorii de dispozitive Samsung Galaxy și Note vor avea opțiuni similare prin serviciul de plăți Samsung Pay. Chiar dacă se vor lovi de concurența venită din partea serviciilor de plăți Alipay (lansat de Alibaba Group Holding Ltd) și Tenpay (lansat de Tencent Holdings Ltd.), care au deja o bază solidă de clienți, pentru companiile străine China reprezintă o oportunitate de a profita de o piață unde plățile mobile au crescut cu 134% anul trecut până la 22.600 miliarde de yuani (3.500 miliarde de dolari). Potrivit firmei de cercetare iResearch, serviciul Alipay controla 83% din piața de plăți mobile din China în 2014, urmat de Tenpay cu o cotă de 10%. Înființat în 2002 de Consiliul de stat din China și Banca Centrală și având printre acționari o serie de mari bănci chineze, China UnionPay are peste 4,6 miliarde de carduri bancare în circulație și o rețea în peste 150 de țări.
Cele două instrumente de plăți mobile vor fi disponibile pentru deținătorii de carduri China UnionPay de la începutul lui 2016, după efectuare de teste și obținerea autorizațiilor necesare din partea organismelor chineze de reglementare, au precizat companiile.