Vânzările de automobile Bentley au scăzut cu aproape 10%, în 2015

Constructorul de automobile de lux Bentley, divizie a grupului auto german Volkswagen, a anunțat marți că în 2015 vânzările sale au fost cu aproape 10% mai mici decât recordul înregistrat în 2014, cu toate acestea reușind să vândă peste 10.000 de autoturisme pentru al treilea an consecutiv, informează un comunicat de presă al companiei. Bentley a precizat că în 2015 a livrat 10.100 de autoturisme, față de recordul de 11.020 unități livrate în 2014. În timp ce a înregistrat rezultate solide pe restul piețelor, în China livrările Bentley au scăzut cu aproape 60%, până la 1.615 unități, în 2015, de la 2.560 unități, în 2014.’Performanțele pozitive înregistrate de Bentley Motors anul trecut au fost susținute de creșterile de vânzări în cele mai importante regiuni’, a declarat directorul general al companiei, Wolfgang Durheimer.Cea mai importantă regiune pentru Bentley a fost America de Nord, unde constructorul a livrat anul trecut 2.864 de autoturisme, echivalentul a 28% din vânzările globale, în scădere ușoară totuși față de 3.186 unități în 2014.În schimb, pe piața din Europa, vânzările Bentley au crescut cu 10%, până la 1.695 unități. De asemenea, Bentley a înregistrat vânzări record în Coreea de Sud, Japonia și Orientul Mijlociu.Aceste rezultate demonstrează că producătorii de automobile de lux nu sunt imuni la condițiile dificile prin care trece în prezent piața auto din China, cea mai mare din lume.Marți, constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce Motors a anunțat și el că vânzările sale un scăzut în 2015 din cauza înjumătățirii livrărilor pe piața chineză. La nivel global, Rolls-Royce a vândut anul trecut 3.785 de autoturisme, în scădere față de recordul de 4.063 de unități, înregistrat în 2014.Mărcile de lux au fost afectate în ultimele luni de încetinirea economiei chineze, a doua mare economie a lumii, care a suferit de pe urma prăbușirii pieței bursiere, devalorizării monedei naționale și campaniei guvernamentale de limitare a consumului de produse de lux.Obiectivul strategic al celor de la Bentley este acela de a vinde 15.000 de automobile în anul 2018.