Profitul Samsung, afectat de intensificarea concurenței pe piața telefoanelor mobile inteligente

Mediul economic dificil și încetinirea cererii pentru produse IT au dus la scăderea profitului net al Samsung Electronics cu 40% în trimestrul patru din 2015, la 3.200 miliarde woni (2,7 miliarde de dolari), în condițiile în care încetinirea economiei chineze și deprecierea monedelor emergente reduc vânzările de produse electronice, transmit Yonhap și BBC. Grupul sud-coreean a avertizat că va fi dificil să-și mențină profiturile din acest an la același nivel ca în 2015. Veniturile au scăzut anul trecut la 200.600 miliarde woni (165,5 miliarde de dolari), pe fondul concurenței pe piața telefoanelor mobile inteligente din partea rivalilor chinezi, cum ar fi Xiaomi și Huawei, dar și din partea grupului american Apple. Samsung se așteaptă la o creștere de sub 10% a vânzărilor de smartphone-uri și tablete, din cauza „încetinirii cererii și a intensificării concurenței”. Joi, acțiunile Samsung Electronics au scăzut la Bursa de la Seul cu 2,55% la 1.145 woni. În trimestrul patru din 2015, Samsung a vândut 81,3 milioane de smartphone-uri, în creștere cu șase milioane de unități față de perioada similară din 2014, arată datele companiei Strategy Analytics, în timp ce grupul american Apple a vândut 74,8 milioane de telefoane mobile inteligente, în creștere cu 300.000 de unități. Cota de piață a grupului sud-coreean s-a situat la 20,1% în ultimele trei luni din 2014, în timp ce cota de piață a fost de 18,5%. Pe ansamblul anului trecut, Samsung a livrat 319 milioane de smartphone-uri, depășind Apple, cu 231 de milioane de unități. Cota de piață a celor două companii s-a situat în 2015 la 22,2% și, respectiv, 16,1%. Pe locul trei s-a aflat grupul chinez Huawei Technologies, cu 107 milioane de smartphone-uri vândute, urmat de rivalele interne Lenovo și Xiaomi.