MTID a cerut companiilor care reconstruiesc drumul Chişinău-Sculeni să respecte contractele

Conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor (MTID) a avut o întîlnire cu reprezentanţii companiei cehe OHL ZS. Părţile au dezbătut situaţia critică creată în procesul de executare a lucrărilor de reabilitare a drumului naţional R1 Chişinău-Ungheni–Sculeni, comunică MOLDPRES.Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc, a informat că, potrivit contractelor, firma cehă îndeplineşte lucrări de reabilitare a două sectoare de drum. Este vorba de tronsonul Străşeni-Bahmut şi drumul de ocolire Ungheni. Proiectele urmau să fie finalizate în luna august curent, însă pentru moment acestea sînt îndeplinite în proporţie de 10 şi respectiv 12 la sută.„Sîntem nemulţumiţi de faptul cum derulează lucrările. Compania nu respectă prevederile contractuale şi nu-şi onorează angajamentele. Ministerul şi-a onorat obligaţiunile, finanţarea este făcută conform înţelegerilor şi aşteptăm explicaţii concludente de la executor”, a menţionat Chirinciuc.După mai multe dezbateri cu reprezentanţii companiei OHL ZS, oficialul a declarat că s-a ajuns „într-o situaţie foarte proastă, însă managerii au promis că vor redresa starea de lucruri creată şi vor finaliza lucrările pînă la sfîrşitul anului 2016”. „Trebuie să vă mobilizaţi forţele şi personalul ca să recuperaţi timpul pierdut. Nu ne interesează scuze şi justificări, aşteptăm drumuri de calitate europeană în termenele stabilite”, a subliniat ministrul.Antreprenorii au dat asigurări că vor relua lucrările la mijlocul lunii martie curent şi vor pune în funcţie mijloace suplimentare pentru a lichida restanţele.Proiectul de reabilitare a drumului naţional Chişinău-Ungheni-Sculeni a fost lansat în iunie 2014. Conform acestuia, timp de doi ani urma să fie reconstruit un sector de circa 92 km de drum, fiind valorificată o sumă de aproape 75 mln de euro, oferită de Banca Europeană pentru Reconstrucţii şi Dezvoltare. Proiectul este realizat de două companii internaţionale – Euro-Asian Construction Corporation „EVRASCON” JSC din Azerbaidjan şi “OHL ZS” din Republica Cehă.La 4 februarie, Iurie Chirinciuc a avut o întrevedere şi cu reprezentanţii companiei azere, cărora le-a cerut să se încadreze în prevederile contractului. Ministrul i-a avertizat pe responsabilii firmelor că „nerespectarea acordurilor pentru reabilitarea drumurilor implică costuri mari pentru R. Moldova şi va avea drept consecinţă iniţierea procedurii de reziliere a contractelor”.