Daewoo Shipbuilding va emite acțiuni de 507 milioane de dolari, pentru a-și îmbunătăți situația financiară

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, acționarul majoritar de la șantierul naval Daewoo Mangalia, ar urma să emită anul acesta acțiuni noi, în valoare de 600 miliarde de woni (507 milioane de dolari), ca parte a eforturile de îmbunătățire a capitalului, a anunțat luni Korea Development Bank (KDB), principalul creditor al grupului sud-coreean, transmite publicația Korea Herald.Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering este al doilea mare constructor mondial de nave.Emisiunea de noi acțiuni va fi cel mai probabil destinată băncii de stat și angajaților companiei, la fel cum s-a întâmplat în decembrie cu emisiunea de 460 miliarde de woni, a informat un oficial al KDB. Încă 3.200 miliarde de woni vor fi injectați prin împrumuturi, a adăugat reprezentantul băncii.Există posibilitatea ca firma să se redreseze anul acesta, dar sunt șanse scăzute să înregistreze imediat o îmbunătățire semnificativă a situației financiare prin flux de numerar din operațiuni. Fără emiterea de noi acțiuni și lichidități suplimentare, este puțin probabilă o redresare a acțiunilor Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, a avertizat Kim Hyun, analist la Shinhan Investment.Grupul sud-coreean a anunțat săptămâna trecută că a înregistrat anul trecut pierderi record de 5.100 miliarde woni (4,24 miliarde de dolari), din cauza creșterii costurilor în urma întârzierilor la construcția de platforme offshore, dar și a comenzilor anulate în condițiile prăbușirii prețului petrolului.De asemenea, anul trecut vânzările Daewoo Shipbuilding au scăzut cu 23% până la 12.970 miliarde woni.Prețul petrolului a scăzut cu peste 30% anul trecut, ceea ce a determinat o serie de companii petroliere precum Statoil ASA și Royal Dutch Shell Plc să-și reducă cheltuielile, iar unii proprietari de platforme offshore au anulat comenzile sau au cerut unele amânări.În luna decembrie a anului trecut, Guvernul sud-coreean a anunțat că va colabora cu băncile pentru a pune la punct un fond de 1,2 miliarde de dolari pentru a veni în ajutorul constructorilor de nave. La rândul lor, creditorii companiei Daewoo Shipbuilding, în frunte cu banca de stat Korea Development Bank, au promis că vor furniza constructorului naval un ajutor financiar în valoare de 4.200 de miliarde de woni. În schimb, Daewoo Shipbuilding va încerca să reducă costurile și să vândă unele companii afiliate, precum și clădirea de la Seul în care se află sediul central al companiei, ceea ce ar realiza economii de 1.850 de miliarde de woni.În România, șantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) a raportat pentru 2014 pierderi record de 700 de milioane de lei, un nivel de aproape șapte ori mai mare față de 2013. Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997 ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acțiuni) aparținând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. și 50,92 milioane dolari (49% din acțiuni) aparținând societății Șantierul Naval 2 Mai Mangalia.